۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۷۳۶۷۷۷
امام جمعه موقت کاشان:

پیامبران، مظهر رحمت الهی هستند

پیامبران، مظهر رحمت الهی هستند
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انبیا و رهبران الهی مظهر رحمت الهی هستند به طوریکه حتی نسبت به مخالفان خود، کفار و دشمنان خود نیز دلسوز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۳۶ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن حضرت ابراهیم(ع) را پدر معنوی مسلمانان معرفی کرده است.

وی افزود: خداوند در پایان این آیه می‌فرماید، هرکس از من پیروی کند از من است، اما اگر کسی ۵۰ سال هم کافر باشد و قبل از مرگ توبه کند و ایمان بیاورد خداوند غفور و رحیم است و او را می‌بخشد.

امام جمعه موقت کاشان به برخی ویژگی انبیا الهی و رهبران الهی اشاره کرد و ادامه داد: انبیا و رهبران الهی مظهر رحمت خداوند هستند به طوریکه حتی نسبت به مخالفان خود، کفار و دشمنان خود نیز دلسوز هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: انبیاء الهی و همه رهبران الهی به دنبال این بودند که مخالفان، کفار و دشمنان آن‌ها نیز هدایت شوند، از این رو با لحن محبت آمیز آن‌ها را به راه راست هدایت می‌کردند.

وی گفت: خداوند می‌فرماید پیامبری از بین خود شما فرستادم که گرفتاری و غصه‌ها و مشکلات مردم را درک کند و بر ایمان آوردن شما حرص می‌خورد و دوست دارد کفار ایمان بیاورند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: این کلام حضرت ابراهیم به این اشاره دارد که انسان مومن نسبت به بقیه مردم جذب حداکثری داشته باشد و دافعه کمتری داشته باشد.

به گفته وی برخی از ما نه تنها جاذبه نداریم بلکه دافعه بالایی نیز داریم و نتوانسته جوانان را به مساجد جذب کنیم.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: این یک قائده در موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که برای انجام این فریضه حتی الامکان رفتاری محبت آمیز داشته باشد تا موثر باشد، چرا که رهبران الهی و انبیاء الهی دلسوز مردم بودند.

وی یادآور شد: نامه امام به گورباچف رئیس جمهور شوروی سابق رهبر یک کشور کمونیست و دعوت او به نشان دهنده زوال کمونیست بود.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: وقتی هدف اصلی هدایت انسان است، رهبران دینی حتی الامکان مردم را به رحمت خدا امیدوار کنند و از مایوس کردن مردم خودداری کنند، چرا که گناه یاس از رحمت الهی از گناه قتل عام شصت سید بیشتر است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند در قیامت به غیر از آن‌هایی که استثنا هستند چنان بندگان خودش را مورد رحمت خودش قرار می‌دهد که حتی شیطان نیز در رحمت خدا طمع می‌کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات