۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۷۳۷۱۷۲
آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد؛

دولت های اسلامی در روابط با هتاکان به قرآن تجدید نظر کنند/ لزوم برخورد با شایعه پراکنان

دولت های اسلامی در روابط با هتاکان به قرآن تجدید نظر کنند/ لزوم برخورد با شایعه پراکنان
امام جمعه قم اهانت به مقدسات و قرآن را محکوم کرد و از دولت های اسلامی خواست سکوت را کنار گذاشته و در روابط خود با هتاکان به قرآن تجدید نظر کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه شهر مقدس قم در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا جلوی مشکلات و سختی ها را می گیرد و انسان را پر تحمل و آستانه تحمل انسان در سایه تقوا بالا می رود.

وی با بیان موانع سعادت انسان ابراز کرد: کسانی که پیامبران را قبول دارند و انبیاء و رسل را تکذیب نمی کنند اما در مقام عمل گوش شنوا ندارند به سعادت و خوشبختی نائل نخواهند شد، همچنین اعراض از ذکر خدا عامل و مانع دیگری در رسیدن به سعادت می باشد لذا در خلوت و جلوت باید به یاد خدا بود و در همه حال ذکر خدا را به جا آورد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سالگرد حمله آمریکا به هواپیمای ایرانی در خلیج فارس اظهار داشت: سخن از حقوق بشر می زنند اما در طول تاریخ هزاران جنایت را انجام می دهند که یک نمونه آن حمله به هواپیمای مسافران بیگناهی است که به کشوری دیگر مسافرت می کردند.

امام جمعه قم اشاره ای به جسارت و توهین دولت سوئد به قرآن کرد و خاطرنشان داشت: مایه تاسف است که دادگاه سوئد اهانت به مقدسات را آزادی بیان می داند آن هم در حالیکه پلیس آن کشور مخالفت کرده است ما این جنایت را محکوم می کنیم و از وزارت خارجه پیگیری آن را خواستاریم.

وی افزود: کشورهای اسلامی باید در روابط خود با چنین کشورهایی تجدید نظر کنند، تا کی باید سکوت کرد با صدای بلند اعلام می کنم گرچه اهانت می کنید اما قرآن می گوید مرگ بر شما و شما کاری را از پیش نمی برید، با سوزاندن قرآن دنیا متوجه می شود که قرآن چیست و ان شاء الله شاهد روزی خواهیم بود که قرآن برنامه رسمی تمام بشریت خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به دیدار مسئولان قوه قضاییه با رهبر انقلاب تاکید کرد: رهبر انقلاب فرمودند به سند تحول باید عمل شود و کادرسازی کرد و مبارزه با فساد جدی گرفته شود همچنین برخورد با مراجعه کنندگان بگونه ای باشد که ارباب رجوع رنجیده خاطر نگردد.

خطیب نمازجمعه قم اشاره ای نیز به امنیت روانی جامعه کرد و اذعان داشت: دستگاه قضا باید با شایعه پراکنان خصوصاً در رسانه به جدی برخورد کند تا مردم در جامعه احساس امنیت روانی کنند.

وی در پایان افزود: آمارها ملاک برای مردم نیست بلکه مردم خروجی کار را می بینند لذا دستگاه قضا درکنار ارائه آمار، خروجی لازم با عمل و جدیت به جامعه بنمایاند.

حمیدرضا شاکر 

ارسال نظرات