۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۳۷۵۴۱
نقدی بر مسلک رسانه ای اصلاح طلبان؛

نفهمی یا مغرض؟

نفهمی یا مغرض؟
سکوت یا بلد کردن یک خبر زرد برای به حاشیه بردن موفقیت ها و دستاوردهای دولت سیزدهم، به سکه رایج روزنامه ها و کانال های اصلاح طلبان تبدیل شده است.

آیت الله رئیسی بدون توجه به انتقادات ناجوانمردانه اصلاح طلبان، در پی انجام تکلیف بوده و بدون تعطیلی به فکر حل مشکلات مردم و عبور از معضلات و خرابکاری های به یادگار گذاشته شده از سوی دولت روحانی است. در این شرایط اصلاح طلبان به جای تقدیر و تشکر از اقدمات جهادی که تاریخ نشان داده با آن بیگانه هستند، به تخریب دولت سیزدهم می پردازند؛ البته کسی از این جریان توقع کار و اقدام جهادی ندارد، همین که در دوران مسئولیت هیچ اقدامی انجام ندهند برای مردم و کشور جای بسی شکر دارد چون تجربه نشان داده که این جریان به جز خرابکاری و تضعیف و چپاول کشور کاری بلد نیست.

انتقادات و داد و فریادهای اصلاحات نشان می دهد که دولت سیزدهم به درستی در مسیر موفقیت و پیشرفت کشور گام بر می دارد چون اگر اقداماتش درست نبود که اینگونه اصلاح طلبان به خود نمی پیچیدند و مانند مار زخمی به این در و آن در نمی زدند؛ پس باید به این جریان گفت «آب را بریز همانجایی که می سوزد».

عجیب است این جریان که امروز خود را دلسوز مردم نشان می دهد چرا در دوران اصلاحات و اعتدال به فکر مردم نبود، یعنی ملاک دلسوزی آنها برای مردم بستگی دارد که چه کسی رئیس جمهور باشد؟ اگر از طیف ما بود هر ترک فعل و خیانتی که کرد حق کشور و مردم است اما اگر مخالف ما بود باید خدماتش را هم زیر سوال برد!

البته این شگردهای رسانه ای دیگر نخ نما شده است که برای سرپوش گذاشتن بر موفقیت ها یا منحرف کردن افکار عمومی از دستاوردها، یک خبر یا یک جریان دیگر بلد می شود تا جامعه را از دستاوردها و موفقیت ها منحرف کنند. این کار را اصلاح طلبان همیشه در موفقیت های مهم دولت همچون پیوستن به سازمان همکاری شانگهای و سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین و دیپلماسی فعال و عزت مندانه با کشورهای همسایه و ... انجام داده اند. متاسفانه این شگرد به پاشنه آشیل جریان های انقلابی تبدیل شده است. قطعا باید این موضوع برای رسانه های انقلابی درس آموز باشد و جهت مبارزه با این شگرد قدیمی اقدامات مناسبت صورت گیرد تا تئوریسین های اصلاحات فضای جامعه را ملتهب نکنند و دستاوردها را به فراموشی نسپارند.

گفتنی است، رئیس جمهور در آیین افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه و آبرسانی به شهرهای بم و بروات، تصفیه‌خانه سیرجان و ۱۵ پروژه برق‌رسانی استان کرمان، گفته بود: دولت در حد توان خود به دنبال رفع مشکلات است و کاری به حرف دیگران ندارد و فقط به دنبال آن هستیم که مردم احساس رفاه، آرامش و آسایش کنند. برای ما مهم رضایت خداوند متعال است و معتقدیم وقتی همه با همدلی و همکاری در راستای رفع مشکلات مردم گام برمی دارند خداوند نیز برکاتش را بر ما نازل می‌کند.

این درحالی است که جریان اصلاحات با تقطیع سخنان رئیس جمهور در یک بازی رسانه ای، اینگونه به مخاطب القا کرد که ایشان رضایت خدا را شرط دانسته و اهمیتی به رضایت مردم نداده است. در صورتی که متن کامل صحبت های رئیسی و فیلم منتشر شده خلاف این گفته آنها را نشان می دهد.

تعداد بازدید : 1
عباس قاسم پور
ارسال نظرات