۰۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۷۳۸۷۷
برای چهارمین سال متوالی؛

آذربایجانی ها با رهبر فرزانه انقلاب دیدار می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز قیام تاریخی 29 بهمن سال 56 تبریز، جمعی از مردم آذربایجان شرقی با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند.
آذربایجانی ها با رهبر فرزانه انقلاب دیدار می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اکبر غفاری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی چهارشنبه در جلسه هماهنگی دیدار مردم استان با مقام معظم رهبری اظهار داشت: به مناسبت سالروز قیام 29 بهمن چهار هزار و 500 نفر از مردم استان با مقام معظم رهبری دیدار و تجدید بیعت می کنند.

غفاری، هدف از اعزام این کاروان را آشنایی مردم آذربایجان به خصوص نسل جوان با قیام مردم تبریز در سال 56 و تبیین چهره منفور رژیم شاهنشاهی دانست و گفت: قیام 29 بهمن دومین حرکت گسترده اسلامی و مردمی است که متعاقب قیام خونین 19 دی مردم قم در شهر قهرمان‌پرور تبریز صورت گرفت.

وی ادامه داد: این حرکت راه امت اسلامی را به راه خونینی که در بیش روی داشت، پیوند داد و لحظاتی را به دنبال آورد که از آن خورشید حیات‌آفرین انقلاب اسلامی آغاز به درخشش کرد.

غفاری افزود: سال گذشته این دیدار مصادف با اربعین حسینی بود و مقام معظم رهبری تعبیری جالب و پرنغز در ارتباط با قیام تاریخی 29 بهمن تبریز داشتند و این حادثه را به عنوان رویدادی مهم دانستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هوشیاری و آگاهی مردم، جرات و جسارت و ایمان و امید به آینده را سه ویژگی برای قیام 29 بهمن تبریز برشمرد.

وی، گفت: اگر دیدارهای سال قبل صرفا با هدف تجدید دیدار و بیعت بود، امسال با هدف حمایت مردم آذربایجان از اصل ولایت فقیه و اصول و ارزش‌های انقلاب و مخالفت با جریان فتنه و یادآوری پیام قیام 29 بهمن سال 1356 با بصیرت و آگاهی مردم ولایت‌مدار آذربایجان ‌شرقی است که آماده جانفشانی در حراست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب هستند.

گفتنی است، مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 در پی هتک حرمت مسجد قزلی از سوی عمال رژیم پهلوی دست به قیامی تاریخی زدند که مقدمات پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد./935/پ202/ص

ارسال نظرات