۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۷۴۷۹۸

همایش جوان، انقلاب و انتظار فردا در قم برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش جوان، انقلاب و انتظار به مناسبت دهه فجر و به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم برگزار می شود.
همايش انتظار و شهادت با حضور آيت الله مصباح يزدي جشنواره در انتظار صبح
به گزارش خبرگزرای رسا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم،حجت الاسلام سعید روحانی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: با توجه به این که اطلاعات و آگاهی جوانان و نسل سوم نسبت به انقلاب شاید نیاز به تحکیم وتکمیل داشته باشد به همین دلیل اقدام به برگزاری این همایش کردیم تا نسبت به پرورش اطلاعات جوانان قدمی برداشته باشیم و درباره انقلاب و پای بندی به انقلاب و ثمرات آن به جوان ها اطلاع رسانی کنیم.

وی افزود: کار کردن بر روی مبانی فکری جوانان و نسل جدید و آگاهی دادن آن ها نسبت به گذشته انقلاب از ضروریات جامعه امروز ماست که باید با پرداختن به این مهم، فاصله نسل های بعد با انقلاب اسلامی را کاهش دهیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم اجرای حرکت نمادین نثار تاج گل به قبور مطهر شهید زین الدین و سایر شهدا در گلزار شهدا، پرده خوانی روایت انقلاب و سخنرانی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم را از دیگر برنامه های همایش جوان، انقلاب و انتظار برشمرد.

وی در ادامه از راه اندازی طرح خانه شاهد در حاشیه برگزاری این همایش خبر داد و ابراز داشت: افتتاح طرح های خانه شاهد و تاسیس هیات مرکزی در دبیرخانه از جمله برنامه های دیگری است که در حاشیه این همایش برگزار می شود.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: طرح خانه شاهد در سطح همه مسجد اجرا می شود و در دبیرخانه نیز ستاد مرکزی آن راه اندازی می شود و هر اقدامی که مرتبط با شهدا باشد زیر نظر این ستاد انجام می شود.

وی همچنین به هدف راه اندازی هیات مذهبی در کانون های مساجد قم اشاره و عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که هر کانون یک هیات مذهبی تاسیس کند اما یک هیات مرکزی در دبیرخانه راه اندازی خواهیم کرد تا در مناسبت های مذهبی اعضای کانون های مساجد دور هم جمع شده و برنامه های فرهنگی و مذهبی را اجرا کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم افزود: هدف مهم از این اقدام نیز توسل به اهل بیت(ع) و مدد از آن ها برای انجام هر چه بهتر برنامه های فرهنگی و مذهبی در سطح کانون های مساجد است.

گفتنی است همایش جوان، انقلاب و انتظار ساعت 19، دوشنبه 19 بهمن ماه در سالن اجتماعات گلزار شهدا برگزار می شود./917/د102/ص
ارسال نظرات