۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۷۵۱۹۸۵
دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی خبر داد؛

اسکان صلواتی زائران نیمه شعبان / برپایی موکب‌هایی از ۵ قاره جهان در مسیر جمکران

اسکان صلواتی زائران نیمه شعبان / برپایی موکب‌هایی از ۵ قاره جهان در مسیر جمکران
دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با اشاره به حضور ملیت‌های مختلف از پنج قاره، گفت: موکب های فرهنگی و خدماتی از کشورهای فرانسه، انگلیس، تایلند، نیجریه، اتحادیه آفریقا، هند، پاکستان، افغانستان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس در مسیر بلوار پیامبراعظم(ص) قم برپا می شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، میثم غفوری در نشست خبری «برگزاری جشن‌های نیمه شعبان‌المعظم در استان قم» که در سالن جلسات فرهنگ‌سرای جوان قم برگزار شد، اظهار کرد: با توجه برنامه ریزی های بهتری که نسبت به سال گذشته صورت گرفته است بیش از ۵۵۰ مجموعه از ۲۹ استان اعلام آمادگی کردند و امیدواریم با مشارکت این مجموعه برنامه ای در شأن نیمه شعبان ارایه دهیم.

دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی بیان کرد: موکب ها از روز پنج شنبه در بلوار پیامبر اعظم(ص) فعالیت خود را آغاز کرده و از روز جمعه به زائران خدمات ارائه می دهند و تا روز شنبه فعالیت همه موکب‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به حضور ملیت‌های مختلف از پنج قاره، تصریح کرد: موکب های فرهنگی و خدماتی از کشورهای فرانسه، انگلیس، تایلند، نیجریه، اتحادیه آفریقا، هند، پاکستان، افغانستان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهیم داشت همچنین بخشی نیز تحت عنوان محور مقاومت حاضر می‌شوند نماد وحدت امت اسلامی را به صحنه بکشند.

غفوری اضافه کرد: برای روز شنبه فراخوانی داده شده است و از ساعت ۱۴ از عمود ۱۴ رژه مردمی شرکت کنندگان در پویش "حریفت منم" برگزار می‌شود تا همبستگی خود را با مظلومان عالم اعلام کنند.

دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی تصریح کرد: ستاد اسکان صلواتی از روز پنج شنبه تا روز یکشنبه پذیرای زائران و مسافران خواهد بود و شهروندان قمی که علاقه دارند در این زمینه مشارکت داشته باشند به سایت ۳۱۳ پلاک دات آر آی مراجعه و در آنجا اعلام آمادگی برای اسکان از زائران داشته باشند.

وی گفت: زائران و مسافرانی که قصد اسکان دارند با مراجعه به این سایت فرمی تکمیل کرده و برای اسکان صلواتی پذیرش شوند، مجموعه های مختلف استان در کنار مجموعه های ملی مشارکت وهمکاری بسیار خوبی برای میزبانی از زائران دارند که قابل تقدیر است.

غفوری با اشاره به فعالیت ۸۰ موکب غیر ایرانی و ۱۵۰ موکب خارج از استان در بلوار پیامبر اعظم عنوان کرد: یک سوم فعالیت موکب ها فرهنگی است و ۹۵ درصد موکب‌ها نیز در کنار ارائه خدمات، اقدامات فرهنگی هم خواهند داشت.

ارسال نظرات