۲۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۷۵۲۹۸
آیت الله علم الهدی:

رهبری های مقام معظم رهبری در این بیست ساله پیامبر گونه و منحصر به فرد است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی در اصفهان با اشاره به رهبری های پیامبر گونه مقام معظم رهبری در طول سی ساله انقلاب، گفت: کسانی که خود از آرمان های انقلاب همچون استکبار ستیزی و جمهوری اسلامی دور شده اند، نظام اسلامی را به دوری از آرمانهای امام متهم می کنند.
آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده امام جمعه مشهد در جمع میلیونی راهپیمایی کنندگان اصفهانی در میدان امام (ره) با اشاره به پیشگامی اصفهانی‌ها در حرکت های انقلابی قبل و بعد از انقلاب، و شروع اولین حکومت نظامی از شهر اصفهان، تصریح کرد: غیرت، دینداری مسئولانه و متعهدانه شما مردم، دلبسته به اهل‌بیت (ع)،‌ شما را در نقطه کانونی عداوت دشمنان اسلام قرار داده است و این بزرگترین نشانه‌ برای اسوه بودن اصفهان در مقایسه با جامعه انقلابی ما است.

وی با اشاره به سی و یکمی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امروز باید بررسی کنیم که با گذشت 31 سال از انقلاب اسلامی ما در کجای راه قرار داریم. هدف انقلاب اسلامی تنها رفتن حاکمیت طاغوت از کشور نبود، بلکه ما به دنبال این بودیم که حکومت عدل مردمی را جایگزین کنیم و زمینه فرج بقیةالله در عرصه سراسری جهان بشریت برای رسیدن به نقطه رافراهم سازیم.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در عرصه اسلام گرایی و توجه دادن جامعه جهانی به معارف اهل‌بیت (ع) و حاکمیت فکری قرآن، تصریح کرد: حرکت انقلاب اسلامی از روز بعثت پیامبر (ص) تا این لحظه بی‌سابقه بوده است و این عزت سراسری که اسلام در سراسر جهان دارد در هیچ دورانی از تاریخ اسلام و در دنیا بوجود نیامده است.

وی تجلی عزت اسلام و خدامحوری را خون‌بهای تقدیم شهدا در سی و یک سال انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: امام راحل (ره) این انقلاب را تاسیس و راه اندازی کرد و مردم به دنبال امام جان دادند و حتی آنها با سپرکردن سینه‌هایشان به استقبال گلوله رفتند.

امام جمعه مشهد، نخستین آرمان قطعی و محوری انقلاب را استکبارستیزی دانست و تصریح کرد: پس از 31 سال باید بررسی کنیم که در کدام نقطه دنیا پرچم آمریکا را آتش نمی‌زنند، کجا مرگ بر آمریکا نمی گویند و در کدام نقطه از دنیاست که دولتمردان آمریکایی می‌روند و در آنجا موج نفرت را نمی‌بینند؛ این در حالی است که استکبارستیزی یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب ما بود و ما امروز به این نقطه آرمانی رسیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه محور دوم انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی بود، اظهار داشت: پیش از انقلاب مردمی که در این کشور زندگی می‌کردند، نه تنها صاحب اختیار و سرنوشت خودشان نبودند حتی مالک جانشان هم نبودند.

آیت الله علم الهدی، دومین نقطه دستاورد انقلاب اسلامی را مردم سالاری دینی قلمداد کرد و ادامه داد: تنها کشوری روی کره زمین که برای سرنوشت خودش خود تصمیم‌گیری می‌کند ایران است و این دنیایی که بیش از 200 سال دم از لیبرال دموکراسی می‌زند در انتخابات‌هایشان، آمار افراد حائز شرایط بیشتر 30 درصد نیست؛ ولی در آخرین انتخابات برگزار شده پس از 31 سال در نظام جمهوری اسلامی بیش از 85 درصد از واجدین شرایط شرکت کردند.

وی با بیان اینکه پس از 20 سال از فقدان امام راحل، هنوز انقلاب تحت رهبری مقام معظم رهبری به مسیر خود ادامه می دهد، تصریح کرد: آن روزی که امام (ره)‌ زنده بودند جریان‌های استکباری گفتند امام 78 ساله عمر خودشان را کرده‌اند و این انقلاب تمام وجودش به امام (ره) وابسته است و حتی خود ما هم برای روز نبودن امام هیچ برنامه‌ای نداشتیم و اصلا نمی‌توانستیم تصور کنیم که روزی ممکن است امام در بین ما نباشد؛ ولی در سایه رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب، امروز در اوج قدرت و عظمت قرار داریم

استاد حوزه علمیه مشهد به مخالفت مهندس بازرگان با اصل ولایت فقیه اشاره کرد و اظهار داشت: وی در مجلس خبرگان آن زمان مدام می‌گفت اصل ولایت فقیه اصلش مبهم است چرا که پس از امام کسی که توانایی ادامه اره وی را داشته باشد نیست.

وی ابراز داشت: در زمانی که امام خمینی (ره) تازه از دنیا رفته بودند ما خدمت آیت‌الله گلپایگانی که در آن زمان بسیاری از اصفهانی‌ها مقلد ایشان بودند رسیدیم و از ایشان سئوال کردیم که تکلیف پس از رحلت امام (ره) چیست که ایشان در آن زمان با جدیت رو به ما گفتند که من نظرم را به شما می‌گویم و شما نیز آن را برای مردم بگویید. آیت‌الله گلپایگانی فرمودند در این زمان که امام (ره) در میان ما نیستند 2 راه داریم یا باید بگوییم آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ما است و یا اینکه رضا پهلوی بیاید و راه سومی وجود ندارد چرا که در تمام کشور کسی شایسته‌تر از ایشان برای رهبری وجود ندارد و ایشان رهبری منحصر به فرد هستند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز با گذشت سی سال از رحلت امام (ره) و رهبری مقام معظم رهبری، صددرصد خبرگان برای منحصر به فرد بودن ایشان در امر رهبری رأی داده‌اند، تصریح کرد: 20 سال پیش آن مرجع تقلید فرموده بودند که رهبری شایسته آیت‌الله خامنه‌ای است و امروز ما بسیار قوی‌تریم و آرمان‌های ما با سرعت بیشتر مرز‌های ما را در نوردیده است.

وی با اشاره به حوادث 20 سال گذشته در عرصه داخلی و خارجی، بیان داشت: آمریکایی‌ها حادثه 11 سپتامبر را با نیت حذف ایران راه انداختند که اگر رهبری مقام معظم رهبری، کشور را رهبری و هدایت نمی‌کردند الان معلوم نبود چه چیزی پیش می‌آمد.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به راه اندازی دو جنگ نفت خلیج فارس و جنگ عراق توسط آمریکایی‌ها اظهار داشت: مدیریت رهبری کار را به جایی رساند که آمریکایی‌ها مثل سگ آن طرف مرز‌ها پارس می‌کنند و جرأت نزدیک شدن به ما را ندارند و در چند وقت اخیر نیز از پارس کردن هم دست برداشته و می‌گویند ما قصد دخالت در امور داخلی ایران را نداریم.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت‌های مقام معظم رهبری باعث پیشرفت ما در زمینه انرژی هسته‌ای شد، اظهار داشت: در زمانی که برخی از دولتمردان در مقابل برخی از کشور‌ها تصمیم قاطع در رابطه با انرژی هسته‌ای نمی‌گرفتند خود مقام معظم رهبری زمام امور را به دست گرفتند و این مدیریت منجر به پیشرفت این فناوری عظیم در سطح کشور شد و امروز دنیا در برابر ما عاجز است.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه توطئه‌های دنیا امروز در برابر اندیشه‌های مقام معظم رهبری به بن‌بست رسیده است، گفت: امروز کجای دنیا را سراغ دارید که تصویری از ایران در دل‌ها و نفس‌های مردم نباشد.

وی با بیان اینکه در مجلس ششم گروهی با 700 هزار رأی باطله در تهران و در شهرستان‌ها در معرض ابطال آراء از طرف شورای نگهبان قرار داشتند، تصریح کرد: در آن زمان مقام معظم رهبری به خاطر ابروی نظام فرمودند که با این وجود انتخابات تأیید شود و بعد همین دسته آمدند و در تحصن شان تهدید کردند که از حاکمیت خروج می‌کنند و حال سئوال ما این است که در آن زمان ایشان رهبر همه بودند، اما امروز رهبر همه نیستند.

 امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه در آغاز دهه چهارم انقلاب ما با یک عده فسیل‌های خسته از انقلاب مواجه شده‌ایم، بیان کرد: اینها در کمال بی‌آبرویی می‌گویند که آرمان‌های انقلاب منحرف شده،‌ سئوال ما این است که کجا آرمان‌ها منحرف شده است، مگر نه این است که تلاش‌های رهبری، استکبار ستیزی ملت ما را جهانی کرده است.

وی با اشاره به سردادن شعارهایی چون جمهوری ایرانی توسط این عده، افزود: از دیگر مسائل در این خصوص این است که مردم پس از 31 سال هنوز فریاد می‌زنند استقلال،‌ آزادی و جمهوری اسلامی و سئوالی که از این گروه داریم این است که شما که می گویید جمهوری ایرانی از خط انقلاب منحرف شده اید یا مردم. شما اینقدر بی‌حیا هستید که نظام را متهم به استبداد دینی می‌کنید و این در حالی است که نخستین کسی که پس از پیروزی انقلاب و رفراندم 12 فروردین 58 گفت که در ایران استبداد دینی وجود دارد آمریکا بود.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه تا امروز هر مشکلی پیش آمده با سرانگشت پیامبر گونه مقام معظم رهبری حل شده است، تصریح کرد: تمام خاکریز‌هایی که دشمن بر سر راه انقلاب ایجاد کرده به دست مردم فتح شده است.

وی با اشاره به اینکه ساختارشکنی‌ها، اغتشاش‌ها و این هرزگی‌های دشمن هیچ تأثیری در روند خط انقلاب ندارد، خاطرنشان کرد: این مسائل که پیش آمده انقلاب را واکسیناسیون سیاسی می‌کند و تمام افراد جامعه را قوی‌تر در صحنه دفاع از انقلاب آماده می‌کند. امروز مردم ما به خوبی می‌دانند که راه رسیدن به حکومت امام زمان (عج) همین انقلاب است./965/پ202/ص
ارسال نظرات