۲۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۵۷۲۷
استاد حوزه علمیه قم:

حکمت و تدبیر مقام معظم رهبری باعث رسوایی فتنه‌گران شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: در حوادث مختلف می‌بینیم مردم با حضورشان در صحنه وفاداری و پایبندی خود را به آرمان های انقلاب و امام و رهبری نشان می دهند.
حجت الاسلام سيد صمصام الدين قوامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدصمصام الدین قوامی از اساتید حوزه علمیه قم روز پنج شنبه در نشست علمی هم اندیشی بصیرت در چشم انداز دینی، که در سالن اجتماعات پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد در سخنانی بصیرت را از جمله ضروریات جامعه دانست و تاکید کرد: امروز نظام اسلامی در قله افتخار و اقتدار ایستاده است و این موضوع ناشی از بصیرت و بیداری ملت است.

وی برگزاری نشست های علمی در زمینه بصیرت را مهم و مفید ارزیابی و با اشاره به روایاتی بصیرت را میوه بقین دانست و تصریح کرد: بصیرت هنگامی به فعلیت می رسد که از پشتوانه یقین برخوردار باشد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه، زمان شناسی، توجه به چشم اندازها، شناخت حق از باطل، و شناخت افراد را از جمله اضلاع بصیرت دانست و تاکید کرد: هر فردی که این ویژگی ها را داشته باشد و فرآیند رسیدن به این مرحله را طی کرده باشد به بصیرت لازم دست پیدا کرده است.

حجت الاسلام قوامی بصیرت را امری مهم ذکر کرد و گفت: ترسیم بصیرت نیازمند شناخت دقیق ابعاد موضوعات نهفته در آن است و از سوی دیگر نیازمند رهبر و هادی است.

وی با اشاره به حوادث و فتنه های اخیر در کشور، از نقش مقام معظم رهبری در این مسائل به نیکی یاد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این مدت مردم را از طرق مختلف آگاه و روشن کردند.

این محقق علوم اسلامی با یادآوری فرازهایی از سخنان و بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: معظم له شب گذشته تاکید کردند که ما اجازه نمی دهیم برخی هر کاری دلشان خواست انجام دهند.

وی با بیان اینکه مسیر امروز انقلاب همان مسیر امام راحل(ره) است تاکید کرد: تدبیر و حکمت مقام معظم رهبری در حوادث اخیر باعث شد که فتنه گران بدون دخالت نیروهای انتظامی رسوا شوند.

این نظریه پرداز علوم اسلامی بیان داشت: امروز ملت ایران همراه و همگام با مقام معظم رهبری است و از این رو ما در حوادث و صحنه های مختلف مشاهده می کنیم که مردم با حضور خودشان در صحنه وفاداری و پایبندی خود را به آرمان های انقلاب و امام و رهبری نشان می دهند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات