۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۵۸۰۶
معاون پارلمانی رییس جمهور:

دولت همیشه آماده دریافت دیدگاه‌های علمی حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف است

خبرگزاری رسا ـ معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان این که حوزه‌های علمیه می‌توانند با برپایی کرسی‌ها علمی و نظری در خصوص مسائل اقتصادی و بانکداری دولت را کمک بسزای نمایند، اظهار داشت: در حال حاضر دولت برای دریافت دیدگاه‌های علمی حوزویان در عرصه‌های مختلف دست نیاز به سوی علما و حوزه‌های علمیه دراز می‌کند.
بازديد معاون پارلماني رييس جمهور از خبرگزاري رسا بازديد معاون پارلماني رييس جمهور از خبرگزاري رسا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور در نشستی با مدیران و مسؤولان خبرگزاری رسا با اشاره به رویکرد بسیار مناسب خبرگزاری رسا در عرصه اطلاع رسانی گفت: این رسانه هم‌اینک رشد بسیار خوبی در عرصه‌های اطلاع رسانی داشته و می‌تواند از این ظرفیت و توانمندی در عرصه‌های دیگر استفاده بیشتری نماید
.

وی افزود: با توجه به ارتباط بسیار مناسب و موثر خبرگزاری رسا با حوزه علمیه، روحانیت و مراجع تقلید بجاست که در عرصه‌های رویکرد فرهنگی و دینی در جامعه گام‌های موثرتری را بردارد.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطر نشان کرد: این رسانه می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های علمیه در عرصه خبر رسانی به عنوان مرکز خبری بسیار تاثیر گذار در جهان تبدیل شود./هر چه ارتباط با این خبرگزاری بیشتر شود اثرگذاری آن دوچندان خواهد شد

وی تاکید کرد: باید این رسانه حوزوی فعالیت‌های خود را در عرصه‌های مختلف در سراسر ایران و خارج کشور توسعه دهد؛ زیرا برخی مجموعه‌های حوزوی و علمای حوزه با اقدامات و فعالیت‌های ارزنده‌ای که در سراسر جهان دارند این رسانه می‌تواند با نفوذ خبری خود اقدامات آن‌ها را به دنیا منعکس کند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی تصریح کرد: خبرگزاری رسا در حقیقت به نوعی حلقه وصل و ارتباطی با علمای حوزه و روحانیت در سراسر جهان است هم‌اینک در لبنان، عراق، پاکستان و بسیاری از کشورهای اسلامی علمای های فراونی با چهره روحانی ظاهر می‌شوند و به فعالیت‌های علمی و سیاسی می‌پردازند و معرفی آنان به جوانان می تواند حلقه ارتباطی بسیار خوبی ایجاد کند.

وی خطاب به مسؤولان خبرگزاری رسا اظهار داشت: شما برای تعامل میان دولت و حوزه علمیه می‌توانید نقش تاثیر گذاری را داشته باشید؛ زیرا در حال حاضر دولت توجه خاصی به ارتباط میان علمای حوزه علمیه و دولت دارد و در این خصوص گام‌های موثری را بداشته است و همچنان این راه را ادامه می‌دهد و اگر این رسانه حوزوی فعالیت‌ها و اقدامات دولت را به صورت شفاف و دقیق به حوزویان انتقال دهد دیگر بخشی از انتقادهای که در این خصوص وجود دارد حذف خواهد شد.

این فعال سیاسی گفت: گرچه در حال حاضر در راس این دولت شخصیت غیرروحانی قرار دارد؛ اما توجه رییس دولت به مسائل دینی در عرصه‌های مختلف بسیار برجسته است و این رسانه حوزوی می‌تواند اقدامات و نگاه‌های ویژه‌ای که به مسائل فرهنگی و دینی در دولت وجود دارد  را به خوبی در حوزه‌های علمیه تبیین کند.

وی تاکید کرد: برخی دغدغه‌های که در این دولت وجود دارد همان دغدغه‌ها علما و حوزه‌های علمیه در خصوص مسائل دینی است؛ زیرا در حاصر حاضر اعضای دولت تا مدیران ارشد و وزرای آن، نگاهشان به مسائل همان نگاه حوزویان است و همان رویکرد فرهنگی و دینی را دنبال می‌کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با توجه به رویکرد خاص دولت به حوزویان و علمای حوزه گفت: از زمانی که دولت مسائل اقتصادی را مطرح کرد در مرحله نخست به دو مرکز علمی یعنی حوزه‌های علمیه و اقتصادانان دانشگاهی نامه نوشت که این نگاه نشان از توجه و رویکرد خاص دولت به مسائل دینی و اسلامی به ویژه‌های حوزه‌های علمیه دارد.

وی افزود: همچنان که بانکداری اسلامی از دغدغه‌های اصلی حوزویان، مراجع و علما به شمار می‌آید؛ دولت نیز این دغدغه را از جمله مسائل مورد توجه و رویکرد خود می‌داند و در این رابطه علما و حوزه‌های علمیه می‌توانند دولت را کمک بسزای نمایند؛ زیرا دولت به صورت جدی به دنبال حذف سیستم ربوی است.

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند با برپایی کرسی‌ها علمی و نظری در خصوص مسائل اقتصادی و بانکداری دولت را کمک بسزای نمایند و  در حال حاضر دولت برای دریافت دیدگاه‌های علمی حوزویان در عرصه‌های مختلف دست نیاز به سوی علما و حوزه‌های علمیه دراز می‌کند.

وی با اشاره به تدوین برنامه پنجم گفت: بسیاری از بخش‌های فرهنگی برنامه پنجم توسط فضلای حوزه علمیه تدوین شده که حوزویان در آن نقش بسزای را ایفا کرده‌اند.

معاون پارلمانی رییس جمهور، یکی دیگر از دغدغه‌های دولت را اسلامی شدن دانشگاه دانست و افزود:  این ایده نیاز به کارفرهنگی عظیم دارد و دولت به جد اسلامی شدن دانشگاه‌ها را دنبال می‌کند و  این کار نیاز به تلاش حوزویان است تا به صورت عمیق اجرای شود.

وی علوم دانشگاهی را ره‌آورد غرب دانست و اظهار داشت: باید علوم انسانی در دانشگاه‌ها از نگاه اسلامی بازنگری و نوشته شد و در حقیقت زمانی که این امر تحقق یابد به یقین آنچه در غرب نوشته شده فاصله خواهد گرفت و در آینده شاهد تاثیر رویکرد اسلامی در میان جوانان و دانشجویان خواهیم بود./917/پ202/ص

ارسال نظرات