۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۶۱۴۹۴
آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس کمیته امداد:

تمام توجه مسئولین به مردم، خصوصا فقرا باشد

تمام توجه مسئولین به مردم، خصوصا فقرا باشد
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصرح کرد: تمام توجه شما به مردم خصوصا فقرا باشد و بکوشید تا مشکلات آنها هرچه زودتر برطرف شود تا بتوانند زندگی سالم، کریمانه و اسلامی داشته باشند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار آقای بختیاری؛ ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) و هیات همراه ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم و شهادت حضرت سید الشهداء(ع) و یاران شهیدش، با اشاره به خدمات گسترده کمیته امداد امام خمینی (ره) در محرومیت زدایی و اشتغال آفرینی گفت: تمام توجه شما به مردم خصوصا فقراء باشد؛ مردمی که همیشه زحمت با آنهاست. بکوشید تا مشکلات آنها هرچه زودتر برطرف گردد تا بتوانند زندگی سالم، کریمانه و اسلامی داشته باشند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به فرمایشات امیر المومنین در نامه 53 نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر  تصریح کرد: حضرت فرمودند: «وَ أَشْعِرْ قَلْبَكَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِيَّةِ وَ الْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَ اللُّطْفَ بِهِمْ؛  فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ: إِمَّا أَخٌ لَكَ فِي الدِّينِ وَ إِمَّا نَظِيرٌ لَكَ فِي الْخَلْقِ». حضرت از مالک میخواهد تا دلش را سرشار از محبت و لطف به مردم نماید چراکه مردمی که به آنها حکومت میکنی از دو صنفند؛ یا برادران دینی تو هستند و یا در خلقت با تو یکی هستند.

تمام توجه شما به مردم خصوصا فقراء باشد

استاد برجسته درس خارج حوزه علیمه قم اظهار کرد: در بخش دیگری از این نامه آمده: «إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَه وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَه»؛ یعنی عمل و جایگاه شغلی تو وسیله امرار معاش تو نیست بلکه امانتی است از جانب خداوند.

وی بر لزوم توجه به نهج البلاغه در کلام امام راحل(ره) تأکید کرد و گفت: بعد از قرآن کتابی به جامعیت نهج البلاغه در سازندگی جامعه نداریم. امیدوارم نامه 53 نهج البلاغه که به راستی منشور جامع حکومت داری و مدیریت است در تمامی ادارات دولتی نصب شود تا سرمشقی برای مسئولین و کارمندان دولت قرار گیرد.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار آقای بختیاری به ارائه گزارشی از فعالیت ها و خدمات صورت گرفته پرداخت.

ارسال نظرات