۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۷۶۲۱۶۴

سومین اجلاسیه مسئولین استانی و شهرستانی گروه‌های جهادی و حوادث غیر مترقبه برگزار شد

سومین اجلاسیه مسئولین استانی و شهرستانی گروه‌های جهادی و حوادث غیر مترقبه برگزار شد
سومین اجلاسیه مسئولین استانی و شهرستانی گروه‌های جهادی و حوادث غیر مترقبه با حضور ۳۰ نفر از مسئولین استانی و شهرستانی گروه‌های جهادی و حوادث غیر مترقبه برگزار شد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، این اجلاسیه با حضور ۳۰ نفر از مسئولین استانی و شهرستانی گروه‌های جهادی و حوادث غیر مترقبه، از امروز صبح برگزار و تا فردا ادامه دارد.
 
کلاس‌های توجیهی، جلسات هم‌افزایی، بیان برنامه‌های مدیریت گروه‌های جهادی و شرایط اعطای مجوز به گروه‌ها، تقدیر از مسئولین برتر از جمله برنامه‌هایی است که در طی این دو روز انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال قائم مقام حوزه‌های علمیه بیانات ارزشمندی را خطاب به مسئولین استانی و شهرستانی گروه‌های جهادی و حوادث غیر مترقبه ایراد کرد.

وی با اشاره به آیه ۴۱و۴۲ سوره توبه گفت: انْفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالًا وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ فِی سَبِیلِ اللَّه، باید توجه نمود که این آیه اطلاق دارد و تنها اشاره به جنگ و جدال ندارد، ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ، لَوْ کَانَ عَرَضًا قَرِیبًا وَسَفَرًا قَاصِدًا لَاتَّبَعُوکَ، خداوند متعال خطاب به پیغمبر (ص)می‌فرمایند: اگر کار راحتی را مثلا کار اقتصادی را بخواهی انجام بدهی، یک عده دور تو را می‌گیرند، وَلَکِنْ بَعُدَتْ عَلَیْهِمُ الشُّقَّهُ، یعنی این عده در کاری که مشقت نداشته باشد به دنبالت می‌آیند، اما کاری که اینها می‌کنند ارزشمند نیست، وَسَیَحْلِفُونَ بِاللَّهِ لَوِ اسْتَطَعْنَا لَخَرَجْنَا مَعَکُمْ یُهْلِکُونَ أَنْفُسَهُمْ وَاللَّهُ یَعْلَمُ إِنَّهُمْ لَکَاذِبُونَ، این دو آیه بسیار راحت نشان می‌دهد، یکی از خاصیت‌های کار جهادی این است که کسانی آن را انجام می‌دهند که تمام سختی‌ها را به تن می‌خرند و این عمل خیر لکم است.

ارسال نظرات