۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۳۰۸۳۹
حجت الاسلام قادری در گفت‌‎وگو با رسا مطرح کرد؛

تأثیر فعالیت جهادی طلاب بر نگرش افراد/ کار علمی، مقدمه حضور اجتماعی

تأثیر فعالیت جهادی طلاب بر نگرش افراد/ کار علمی، مقدمه حضور اجتماعی
حجت الاسلام قادری با اشاره به تلاش دشمن برای از بین بردن رابطه صمیمی روحانیت و مردم، فعالیت جهادی طلاب را سبب خنثی شدن تبلیغات سوء دشمن دانست.

حجت الاسلام احمد قادری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حضور طلاب در فعالیت های جهادی را باطل کننده سحر و تبلیغات دشمن دانست و به تغییر نگرش مردم در مواجهه با طلاب جهادی اشاره کرد و گفت: از گذشته، یعنی قبل از انقلاب، دشمن در تلاش بود تا میان روحانیان و مردم فاصله ایجاد کند؛ پس از انقلاب هم، همین رویه را ادامه داد و بعضا به نتایجی هم دست یافت، اما حضور روحانیت در فعالیت های جهادی و خدمت رسانی، سبب باطل شدن سحر دشمن شد.

وی در توصیف تأثیرگذاری فعالیت های جهادی طلاب بر نگرش افراد جامعه، اظهار داشت: چندی قبل در جریان سیل خوزستان، شخصی که به سبب تبلیغات سوء دشمن، از روحانیت دل خوشی نداشت، بعد از اینکه مشاهده کرد طلاب برای سروسامان دادن وضعیت منزلش به کمکش آمدند، به اذعان خود، تصور و نگاهش به روحانیت تغییر کرد.

مدیر گروه جهادی و خیریه شهید محمد رضا شفیعی فعالیت علمی طلاب را مقدمه حضور اجتماعی و جهادی در میان مردم دانست و تصریح کرد: مطابق آیه ۱۲۲سوره توبه که معروف به آیه «نفر» است، علومی که طلاب در حوزه علمیه می آموزند، مقدمه ای برای حضور در میان مردم  و اثرگذاری بر آنها است و علاوه بر این، علما و مراجع هم بر این امر صحه گذاشته و طلاب را به حضور در امور اجتماعی و جهادی تشویق می کنند.

وی با توضیح این موضوع که فعالیت جهادی محدود به حضور در حوادث طبیعی و ساخت و ساز در مناطق محروم نیست، به عرصه های دیگر کار جهادی اشاره کرد و اظهار داشت: هر جایی که مردم حضور دارند، همانجا محل حضور طلاب جهادی است، لزوما هم کار جهادی به معنای ساخت و ساز نیست، بلکه حضور روحانیون در میان مردم، صحبت و ارتباط گیری با آنها هم نوعی فعالیت جهادی است. بوستان، مترو، پایانه ها و... از جمله مکان هایی است که طلاب باید حضور فعال داشته باشند و فضا را به دست بگیرند تا مجالی برای جولان دادن افراد ناپاک نباشد؛ در این مکان ها، افرادی هستند که رفت و آمدی به مساجد ندارند، اما با تلاش و مجاهدت می توان آنها را مسجدی کرد.

ارسال نظرات