۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۷۶۳۰۶

رهبر معظم انقلاب اسلامی محور وحدت است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: لازمه وحدت به رسمیت شناختن اختلافات و تاکید بر مشترکات است.
شريف لک زايي


شریف لک‌زایی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در آستانه هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: وحدت به معنای یکسان سازی فکر و روش زندگی نیست چون انسانها حداقل در سلابق با یکدیگر اختلاف دارند اما مهم این است که این اختلاف را به رسمیت بشناسند و با در نظر گرفتن مشترکات و اصول با هم توافق و در جهت وفاق جامعه حرکت کنند.

وی با بیان اینکه آموزه های دینی که در قرآن و روایت آمده است می تواند در جنبه بین المللی، موضوع وحدت قرار گیرد، افزود: مسلمانان باید از فرامین قرآن و گفتار بزرگان در جهت همبستگی اجتماعی و سیاسی یاری بگیرند.

 لک‌زایی اظهار داشت: در داخل کشور، قانون اساسی که میثاق ایرانیان است محور وحدت است و افراد با پایبندی به این محور اشتراک در جهت ایجاد ظرفیت برای همبستگی و پیشرفت تلاش کنند.

وی افزود: قانون اساسی با در نظر گرفتن حق آزادی برای دیگر مذاهب اسلامی و با به رسمیت شناختن دیگر ادیان آسمانی ظرفیت بالایی جهت ایجاد وحدت است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه جایگاه رهبری در دستورات دینی، جایگاه والایی است افزود: نکته اتکاء در مدیریت جامعه و مرجع حل اختلاف رهبری است.

وی در پایان گفت: سنت های پسندیده ملی فرهنگ و تمدن ایرانی که ما به آنها نگاه مثبت داریم از دیگر محورهای وحدت در جامعه است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات