۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۷۶۵۲۰۰
آیت الله اعرافی خبر داد؛

اهتمام ویژه شورای عالی و مدیریت حوزه به معیشت طلاب

اهتمام ویژه شورای عالی و مدیریت حوزه به معیشت طلاب
آیت الله اعرافی از اهتمام شورای عالی و مدیریت حوزه به معیشت طلاب و تصویب و اجرای طرح های مهم خبر داد و تأکید کرد: در طرح ها و پیگیری ها نگاه شورای عالی و مدیریت حوزه این است که تفاوتی بین قم و جاهای دیگر نباشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر خطاط جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و جمعی از مدیران این حوزه که در قم برگزار شد به تبیین جایگاه و پیشینه پر افتخار حوزه اصفهان پرداخت و گفت: حوزه اصفهان حوزه ای محوری در بین حوزه های شیعه بوده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: تنوع قلمروهای دانشی و گستره‌های علمی در حوزه اصفهان از ویژگی های آن بوده است و این حوزه تنها در یک ساحت و یک عرصه همچون فقه و اصول نبوده بلکه از یک جامعیت و تنوع خوبی برخوردار بوده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: حوزه اصفهان واقعا مکتب ساز و تحول آفرین بوده است و در طول تاریخ نیز هیچ گاه از سیاست جدا نبوده است که اوج این موضوع به زمان صفویه بر می گردد.

آیت الله اعرافی در ادامه به تبیین برخی فعالیت ها و برنامه های مدیریت حوزه در عرصه های مختلف پرداخت و گفت: در بحث معیشت طلاب شورای عالی عنایت هایی داشته و طرحی تصویب شد و پیگیری می شود و در طرح ها و پیگیری ها نگاه شورای عالی و مدیریت حوزه این است که تفاوتی بین قم و جاهای دیگر نباشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: در عرصه تبلیغ در این چند سال یک انقلاب در حوزه انجام شد و قریب به ۳۰ طرح کلان در عرصه تبلیغ اجرا یا تقویت شد، اما هنوز نسبت به وضع مطلوب فاصله هست.

در ابتدای این دیدار که تنی چند از معاونین حوزه نیز حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین خطاط گزارشی از برخی فعالیت ها و اقداماتی که در مدیریت حوزه علمیه اصفهان صورت گرفته، ارائه داد.

ارسال نظرات