۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۶۷۲۸۹
حجت الاسلام بهروزی لک:

باید حکمرانی بر اساس اخلاق باشد

باید حکمرانی بر اساس اخلاق باشد
استاد تمام دانشگاه باقر العلوم علیه السلام ضمن بیان اینکه حکمرانی باید بر اساس اخلاق باشد، اظهار داشت: حکمرانی در تعریف جدید منبع آن فقط حکمران نیست و مردم به آن اضافه شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا بهروزی لک استاد تمام دانشگاه باقر العلوم علیه السلام درنشست حکمرانی اخلاقی از منظر مقام معظم رهبری الله که در دفتر انتشارات انقلاب اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: در حکمرانی اخلاقی چون اخلاق برجسته شده لذا باید حکمرانی بر اساس اخلاق باشد و اخلاق صفت و ممیزه حکمرانی است.

استاد تمام دانشگاه باقر العلوم علیه السلام با اشاره به تعریف جدیدی که از حکمرانی ارائه شده، اظهار داشت: حکمرانی در تعریف جدید منبع آن فقط حکمران نیست و مردم به آن اضافه شده اند، اخلاق در سیره اهل بیت علیهم السلام جامع و شامل است و پیامبر مکارم اخلاق را کامل بیان کردند.

حجت الاسلام بهروزی لک افزود: وقتی از حکمرانی توحیدی حرف می زنیم و از طرفی چون توحید ملاک همه چیز است لازم است یک تقسیم صورت گیرد تا حکمرانی توحیدی به صورت دقیق تبیین شود.

استاد تمام دانشگاه باقر العلوم علیه السلام فعالیت اندیشگاه را جدا از فعالیت پژوهشگاه دانست و گفت: کار پژوهشگاه داشتن خروجی سریع است ولی کار اندیشگاه بیشتر بهره گیری از ثمره کار پژوهشی است.

وی با اشاره به کارهایی که باید اندیشگاه در دستور کار قرار دهد، گفت: کار تبیینی اندیشگاه چیستی و ماهیت شامل عاملان و کسانی که اقامه گفتمانی کنند، عرصه های تبیین، اصول و قواعد، آثار و اهداف و آسیب ها است.

حجت الاسلام بهروزی لک گفتمان سازی و ترویج با این هدف که گفتمان بیانیه گام دوم ترویج پیدا کند را از کارهای مهم برشمرد و گفت: همواره باید نظارت، مطالبه گری و اصلاح را پیگیری کنیم و با توجه به شرایط و موضوع مقتضی ایده و راهکار بدهیم. 

ارسال نظرات