۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۷۶۷۶۰۲
حجت‌الاسلام‌ سعیدی آریا:

جوامعی که در برابر رژیم صهیونیستی سکوت می‌کنند از شیطان پیروی می‌کنند

جوامعی که در برابر رژیم صهیونیستی سکوت می‌کنند از شیطان پیروی می‌کنند
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اولین تکلیف ما ایستادن در برابر ظالم و دومین وظیفه ما حمایت از مظلوم است گفت: جوامعی که می‌بینند کودکان مسلمان و افراد بی‌گناه مسلمان به دست رژیم صهیونیستی کشته می‌شوند و چیزی نمی‌گویند از شیطان پیروی می‌کنند.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ محمد سعیدی آریا در سخنرانی معارفی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام زین‌العابدین علیه‌السلام در دعای هشتم صحیفه سجادیه فرمودند خدایا به تو پناه می‌برم از اینکه کمک‌کار ظالمی قرار گیریم و یا زمین‌خورده‌ای را رها کنم، اظهار داشت: گاهی ما از نظر اقتصادی و یا سیاسی و یا با انجام‌ندادن کاری و سکوت در برابر ظلم به ظالم کمک می‌کنیم.

 وی با بیان اینکه اولین تکلیف ما این است که در برابر ظالم بایستیم، افزود: وظیفه دوم ما این است که از مظلوم حمایت کنیم؛ ائمه معصومین علیهم‌السلام به ما آموزش دادند که در برابر ظلم نمی‌توان سکوت کرد و بی‌تفاوت بود.

 جوامعی که در برابر رژیم صهیونیستی سکوت می‌کنند از شیطان پیروی می‌کنند

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه شیطان به سراغ همه انسان‌ها می‌رود، افزود: جوامعی که می‌بینند کودکان مسلمان و افراد بی‌گناه مسلمان به دست رژیم صهیونیستی کشته می‌شوند و چیزی نمی‌گویند از شیطان پیروی می‌کنند.

 وی با بیان اینکه شیطان وعده فقر می‌دهد که اگر از او اطاعت نکنیم دچار فقر و تنگدستی خواهیم شد، اذعان داشت: شیطان اگر توانست جامعه‌ای را از نگاه خدایی و پشتوانه ولی خدا خالی کند پیروز خواهد شد و با پشتوانه مردمی می‌تواند حتی شمشیر را از دست مالک‌اشتر بیندازد.

 حجت‌الاسلام‌ سعیدی آریا با بیان اینکه سنت الهی این است که اگر خدا را یاری کنیم خدا نیز ما را یاری خواهد کرد، گفت: نکند سلطنت شیطان بر ما کاری کند که همه دغدغه ما زندگی دنیا شود؛ زیرا اگر این‌گونه شود برده شیطان خواهیم شد.

 وی با بیان اینکه سامری با ابزار رسانه‌ای که داشت توانست مردم را از خداپرستی به گوساله‌پرستی برساند، یادآور شد: داستان‌های قرآنی برای سرگرمی نیست؛ بلکه برای درس‌گرفتن است؛ زیرا این وقایع در هر برهه تاریخی اتفاق می‌افتد مخصوصاً امروز که ابزار رسانه‌ای شیطان قوی‌تر شده است.

 اگر دشمن ایمان ما را بزند برنده است

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اگر دشمن ایمان ما را بزند برنده است، خاطرنشان کرد: اگر ما پای دین خدا بایستیم خدا نیز ما را هدایت می‌کند و مسیر را به ما نشان می‌دهد برای همین در دفاع مقدس رزمندگانی که از افراد عادی جامعه بودند برای نماز شب بلند می‌شدند و به‌گونه‌ای در نیمه‌های شب با خدا رازونیاز می‌کردند که گویا سال‌ها درس دین خوانده‌اند.

 وی با بیان اینکه نباید توکلمان سمت ابزارها و سلاح‌هایمان برود، گفت: سلاح فقط یک ابزار است و باید ما ایمان خود را قوی کنیم تا بتوانیم به پیروزی برسیم؛ زیرا پشتوانه ایمان از انسان فولاد می‌سازد.

حجت‌الاسلام‌ سعیدی آریا با بیان اینکه پیامبر (ص) در وسط جنگ به‌جای آموزش جنگ به رزمندگان دعا آموزش می‌داد، افزود: پیامبر (ص) می‌خواهد بگوید که ایمان به خدا و توکل به خدا را رها نکنید و از این طریق انسان‌ها را تربیت می‌کند.

 مسجد و دعاست که رزمنده می‌سازد

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه مسجد و دعاست که رزمنده می‌سازد، ابراز داشت: موشک‌های دوربرد دشمن رسانه‌هایی است که برای زدن ایمان ما استفاده می‌کند تا اعتقادات ما را ضعیف کند و از این طریق بر ما غلبه پیدا کند.

 جامعه‌ای که دنیاپرست شد دیگر قابل‌اصلاح نیست

حجت‌الاسلام‌ سعیدی آریا با بیان اینکه اگر جامعه‌ای دنیاپرست شد دیگر قابل‌اصلاح نیست، خاطرنشان کرد: اگر رفاه فرزندانمان اصل قرار گیرد روزی همان فرزندان پدر و مادر پیرشان را به‌خاطر رفاه خود ترک خواهند کرد؛ بنابراین باید فرزندان خود را با خدا و مسجد آشنا کنیم و به آنها بیاموزیم که رفاه و آسایش زندگی اصل نیست.

 وی ابراز داشت: یهودیان معتقدند دستان خدا بسته است؛ اما ما خداوند را قادر و توانا می‌دانیم و اگر او را یاری کنیم ما را یاری خواهد کرد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شیطان برای اینکه بتواند به ما ضربه بزند به دنبال این است که با اختلافات قومیتی و مذهبی، اتحاد و یکپارچگی ما را از بین ببرد، افزود: امروز اسرائیل سرزمین فلسطینیان را قصب کرده و می‌گوید بیایید با مذاکره بخشی از سرزمینتان را به شما بدهم و وقتی فلسطینیان اعتراض می‌کنند به آنها تهمت خشن بودن، جنگ‌طلب بودن و تروریست بودن می‌زند.

ارسال نظرات