۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۷۶۷۷۵
امام جمعه شبستر:

نام‌گذاری هفته وحدت اقدام استراتژیکی امام خمینی بود

خبرگزاری رسا ـ تولیت حوزه علمیه شبستر گفت: اتحاد عملی مسلمانان منوط به تعمق فکری علمای شیعه و سنی است.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت


حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه و تولیت حوزه علمیه شبستر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که وحدت مسلمانان نه در عصر کنونی، بلکه در طول تاریخ اسلام مطرح بوده است، اظهار داشت: بازگشت به تاریخ گذشته، نشان می‌دهد که دست‌هایی فتنه انگیز با انواع توطئه‌‌ها، قصد نفوذ میان مسلمانان و تفرقه افکنی‌ داشته‌اند که افراد ناآگاه به آنها بیشتر دامن زده‌اند.

وی افزود: علمایی همچون سید جمال الدین اسدآبادی و شیخ شرف‌الدین با تلاش خود توطئه دشمنان اسلام را شناسایی و  در دفع آن کوشیده‌اند.

امام جمعه شبستر وحدت را نیازی برای آینده امت اسلام دانست و خاطر‌نشان کرد: اندیشمندان مسلمان باید با برپایی گفتمان‌هایی در جهت تعمیق روابط حسنه شیعه و سنی بکوشند و تاریخ گذشته را عبرتی برای آینده اسلام قرار دهند.

استاد حوزه علمیه شبستر تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم که باید در بحث وحدت مسلمانان، به مذاهب پنج‌گانه ‌توجه کنیم و بدانیم که اتحاد عملی مسلمانان منوط به تعمق فکری علمای شیعه و سنی است.

وی خاطر‌نشان کرد: سطحی‌نگری برخی از علما، سبب شده که مسلمانان حتی در خصوص مسجد نیز با هم اختلاف داشته باشند.

حجت الاسلام محمدزاده در ادامه هدف امام خمینی(ره) از نام‌گذاری هفته وحدت را اقدامی استراتژیکی دانست و اظهار داشت: امام راحل که جزء الطاف الهی برای ملت ایران بود، با حرکت استراتژیکی خود، آینده‌ای روشن بر مبنای تاریخ عبرت انگیز مسلمانان، ترسیم کردند؛ بنابر این نام‌گذاری هفته وحدت آینده‌نگری بنیان‌گذار کبیر انقلاب را نمایان کرد./935/ت302/س

ارسال نظرات