۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۷۶۸۱۱۷

اعتراض رسمی عراق به نقض حریم هوایی این کشور توسط اسرائیل

اعتراض رسمی عراق به نقض حریم هوایی این کشور توسط اسرائیل
دولت عراق اعلام کرد که این کشور بعد از نقض حریم هوایی عراق از سوی رژیم اسرائیل، رسما یادداشت اعتراضی به دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت تقدیم کرده است.

دولت عراق به صورت رسمی به اقدام رژیم اسرائیل در استفاده از حریم هوایی این کشور در حمله به ایران اعتراض کرد و آن را نقض حاکمیت ملی عراق دانست.

سخنگوی دولت عراق امروز دوشنبه طی نشستی اعلام کرد که «عراق رسما یادداشت اعتراضی به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت ملی سازمان ملل تقدیم کرده که در آن، نقض آشکار حریم هوایی و حاکمیت ملی عراق از سوی جنگنده‌های رژیم اسرائیل را محکوم می‌کند».

بنا به گفته این مسئول عراقی، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، وزیر خارجه این کشور را موظف کرده که با طرف آمریکایی در ارتباط با این اقدام رژیم اسرائیل تماس بگیرد که بر اساس بندهای توافق دوجانبه چارچوب راهبردی و التزام آمریکا در قبال امنیت و حاکمیت عراق، نقض حاکمیت این کشور به شمار می‌رود.

سخنگوی دولت عراق تاکید کرد: دولت عراق بر مواضع ثابت خود در خصوص حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور تأکید دارد و هرگز اجازه استفاده از حریم هوایی خود برای حمله به دیگران را نخواهد داد.

گردان‌های حزب الله عراق شب گذشته بعد از محرز شدن نقض حریم هوایی عراق به دست آمریکا و اسرائیل اعلام کرد که رژیم اسرائیل و آمریکا باید هزینه اقدامات خود در منطقه از حمله اخیر به ایران را بدهند.

حزب الله عراق تاکید کرد:  آمریکایی‌ها باید تاوان بی تدبیری‌شان در استفاده از حریم هوایی عراق را بدهند و این مسئله در زمان و مکان خود محقق خواهد شد.

گران‌های حزب الله عراق همچنین تاکید کرد: بعد از اینکه آمریکا و رژیم اسرائیل علیه ایران جسارت کردند، اگر بهای سنگینی برای تجاوزات خود نپردازند، قطعاً در برابر عراق نیز جرات خواهند کرد.

ارتش رژیم اسرائیل بامداد شنبه این هفته (5 آبان) در واکنش به عملیات وعده صادق 2 ایران که واکنشی به جنایت‌های این رژیم در ترور اسماعیل هنیه و ترور رهبران حزب الله و نیروهای سپاه در لبنان بود، برخی از اهداف نظامی در داخل ایران را هدف قرار داد که سازمان پدافندی کشور، بیشتر موشک‌های اسرائیل را رهگیری کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات