۱۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۷۷۱۴۱
آیت الله نوری همدانی:

موضع قرآنی عالمانه ترین موضع پیامبر بود/ انقلاب اسلامی خاری در چشم دشمنان و مستکبران است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در بیداری ملت های آزاده گفت: همه ما امروز موظف به نگهداری و پاسداری از انقلاب، ارزش‌های اسلامی و ولایت فقیه هستیم.
ديدار مردمي آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، روز گذشته در دیدار‌ جمعی از طلاب و دانشجویان ، با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر(ص) و همچنین میلاد امام صادق(ع)، وحدت امت اسلام را دارای منافع بسیار فراوان دانست و تاکید کرد: مسلمانان باید با اتحاد، همبستگی و یکپارچگی خود، نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش پیامبر(ص) در رهایی دادن امت اسلام از جهل و نادانی، موضع قرآنی پیامبر اعظم(ص) را عالمانه‌ترین موضع پیامبر(ص) دانست و تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین معجزات پیامبرگرامی اسلام این بود که حتی یک روز درس نخوانده بود؛ اما موفق شد با عنایات الهی جامعه را از جهل و جهالت نجات داده و حکومت اسلامی برقرار کند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: استاد حضرت محمد(ص)، خداوند تبارک و تعالی بود و امی بودن از جمله صفات کمال و تعالی حضرت محمد(ص) به حساب می آید.

حضرت آیت الله نوری همدانی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در رهایی دادن جامعه از سلطه استکبار و استبداد گفت: بر اثر سلطه حاکمان جور ظلم و استبداد دین به انزوا رفته بود؛ اما امام راحل با قیام خود اسلام ناب را به عرصه زندگی آورده، حاکمان ظلم و جور را به انزوا کشاندند.

وی در ادامه با اشاره به تعالیم اسلامی تأکید کرد: بر اساس تعالیم دین مبین اسلام، هرگونه حکومت غیر ولایی نامشروع و طاغوتی است و در رأس حکومت باید نبی، امام معصوم و یا ولی فقیه حضور داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در بیداری امت‌های آزاده بیان داشت: همه ما امروز موظف به نگهداری و پاسداری از انقلاب، ارزش‌های اسلامی و ولایت فقیه هستیم.

وی دلیل نقشه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی را در قطع شدن منافع آنان از کشور ایران دانست و تأکید کرد: انقلاب اسلامی خاری در چشم استکبار جهانی و قدرت‌هایی است که روزی در ایران همه کاره بودند و امروز دست شان از این منافع کوتاه شده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی ایران دشمنان، مستکبران و مستبدان را منفور و محرومان و مستضعفان دنیا را بیدار کرده است و همه باید قدر این انقلاب و رهبری را بدانیم./924/پ201/س
ارسال نظرات