۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۷۹۳۹
نماینده ولی فقیه در گیلان:

هیأت‌های مذهبی مدافعان‌ ترویج معارف اهل بیت هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، هیأت های مذهبی را کانون‌های مردمی و اصلی ترویج معارف اهل بیت(ع) و محبت به خاندان عصمت و طهارت عنوان کرد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، روز گذشته در دیدار اعضای شورای مرکزی هیأت‌های مذهبی استان با بیان این که هیأت های مذهبی مدافعان و کانون های مردمی و اصلی ترویج معارف اهل بیت(ع) هستند، گفت: ملت ایران، انقلاب اسلامی را با الگو برداری از روح بلند ظلم ستیزی که در هیأت‌های مذهبی وجود دارد، بنا کرده است.

امام جمعه رشت با بیان این که عزادری‌ها به خصوص عزادری ماه محرم، ‌از آیین‌های ویژه دین اسلام، نماد ظلم ستیزی، جهاد فی سبیل الله و شهادت طلبی است، افزود: پایبند بودن به شعائر مذهبی در مناسبت های مختلف و متناسب با اعیاد و عزاداری ها، نقطه عطف هیأت های مذهبی در معرفی اسلام ناب محمدی(ص) است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تاکید بر ضرورت دقت و تأمل در اشعار به کار رفته در مداحی ها تصریح کرد: در اشعار انتخاب شده برای عزاداری ها و مولودی‌ها باید روح بلند ظلم ستیزی و خداخواهی خاندان پیامبر اکرم(ص) متبلور شود.

رییس شورای هیأت های مذهبی گیلان نیز در این دیدار با بیان این که تاکنون هزار و 700 هیأت مذهبی در استان شناسایی است، گفت: شورای هیأت های مذهبی در همه شهرستان‌های استان فعالیت می کنند و برای همه آنها شناسنامه صادر می شود./950/پ202/س
ارسال نظرات