۲۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۸۲۰۹

ویژه نامه نوروز 89 در پایگاه اطلاع رسانی شهید آوینی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه نوروز 89 با مطالب جالب و مختلف در پایگاه اطلاع رسانی شهید آوینی منتشر شد.
عيد نوروز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه نوروز 89 با بخش های متنوع به همت پایگاه اطلاع رسانی شهید آوینی منتشر شده است.

اولین بخش این ویژه نامه، پیام های نوروزی مقام معظم رهبری از سال 76 تا سال 87 است، که به صورت نوشتاری تنظیم شده است.

بخش بعدی عید نوروز در اشعار نام دارد که اشعاری از امام خمینی(ره)، سعدی، حافظ، سنایی و غیره درج شده است.

از دیگر قسمت های این ویژه نامه، پیامک نوروزی، تم موبایل، آداب و رسوم نوروز است که از بخش های قسمت اخیر می توان به نام نوروز، نوروز ودیدار سوگواران، آتش افروزی های شب وصبح نوروز، خاستگاه نوروز، پیشینه و ریشه های نوروز، دیدارهای نوروزی، نوروز و گردشگری، خانواده ها و آمادگی برای نوروز، نوروز در جریانهای فکری، مذاهب و دین ها اشاره کرد.

از دیگر قسمت های این ویژه نامه، عید نوروز در آینه روایات است که روایات مربوط به عید نوروز در چهار قسمت تنظیم شده است.

قسمت دیگر آیین های نوروزی، رمز رستاخیز و تجدید حیات آفرینش نام دارد که دارای بخش های متنوع نوروز سیاوشان و تخت حمشید، نوروز در فرهنگ اسلامی و آیین ها و ساطیر ایرانی، نوروز جشن بازگشت به زندگی، نوروز آیین جهان شمول زایش و رویش رستاخیز است.

در بخش نوروز آییین جهان شمول زایش و رویش رستاخیز می خوانیم: متاسفانه آنچه از نوروز و آیین های بهاری در عصر ما به جای مانده حلقه ای است سخت ساییده فرسوده و زنگار گرفته از سلسله ای فراخ و پر پیچ از جشن ها، آیین ها ، عزایم مقدس ایرانی، کهن،باستانی و جهانی ، که تقریبا" همه از میان رفته اند و تنها سنت و صورت میراثی از آن در میان ایرانیان همچنان یگانه و بی همراه ره می سپارد.

مسله زایش و آفرینش، زایندگی و آفرینندگی، نوزایی و نوبودگی ،رستن و برخاستن، سهیم وانباز شدن با آهنگ هستی، انس و عشق و همدلی و هماوایی با روح زندگی ، با جان آفرینش و حقیقت هستی، ایمان ورزیدن و امیدوار ماندن به راز و روح چنین حقیقتی چیزی نیست که آسان بشود ریشه های آن را از ( هستی شناسی) هیچ عصری برکند وافکند.

از دیگر قسمت های متنوع این ویژه نامه، اعمال عید و مطالب و مقالاتی درباره عید نوروز است که در بخش نوروز در کلام شهید آوینی می خوانیم: نوروز رستاخیز خاک است و عید صیام، رستاخیز جان و انسان روح کبریایی است که در خاک فقر دمیده‌اند. با نوروز جسم جهان تازه می‌شود و با صوم، جهان جان، که انسان است.جسم و جان اگرچه تعارض ذاتی ندارد، اما در این جهان از هم انتزاع گرفته‌اند، چنانکه جمال و کمال نیز چنینند، نادر است آنکه زیبائی صورت با زیبائی سیرت جمع شود. آنجا که آن یکی هست، این یکی نیست. خاک محتاج زمستان است تا پذیرای بهار شود،‌ و جان محتاج صوم است تا روح به ابتذال ربیع واصل شود. تا خورشید عشق از افق جان طلوع کند، و نسیم لطف بورزد و درخت دل به شکوفه بنشیند، و این بهار درون است.

از دیگر امکانات این ویژه نامه، فلش چیدمان سفره هفت سین و دسترسی به ویژه نامه سال 88 است.

علاقمندان می توانند برای مشاهده این ویژه نامه به پایگاه اطلاع رسانی شهید آوینی به نشانی
www.aviny.com مراجعه کنند./909/ت302/ع


ارسال نظرات