۲۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۸۲۱۰
امام جمعه امیدیه اهواز:

حوزه علمیه قم مبدأ همه تحولات جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه امیدیه اهواز با اشاره به نقش برجسته آیت الله حائری شیرازی در تأسیس حوزه علمیه قم گفت: امروز قم دارای بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام و تشیع است.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالرضا ابوعلي
امام جمعه اميديه


حجت الاسلام عبدالرضا، بوعلی امام جمعه امیدیه،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت 29اسفند‌ماه، سالروز تأسیس حوزه علمیه قم با برشمردن نقش برجسته آیت الله حائری شیرازی در تأسیس این حوزه گفت: امروز قم دارای بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام و تشیع است.

حجت الاسلام بوعلی از جمله ثمرات ارزشمند این حوزه را وجود شخصیت‌هایی چون امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای ‌دانست و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دیدگاه مادی حاکم بر جهان از جانب شرق و غرب را مغلوب کرد و هم اکنون دیدگاهی الاهی و معنوی بر جوامع بشری حاکم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت حوزه علمیه امیدیه اشاره کرد و اذعان داشت: در سال جاری تأسیس حوزه علمیه سفیران هدایت برادران و تأسیس ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران را به انجام رساندیم.

امام جمعه امیدیه همچنین به تأسیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود برای برگزاری جلسات و مباحث مستمر مهدویت در مدارس و مساجد اشاره کرد و وظیفه حوزه‌های علمیه را پاسخ‌گویی به نیازهای فرهنگی، دینی و عقیدتی جامعه خواند و تأکید کرد: همه حوزه های علمیه شهرستان‌ها باید در عرصه تربیت مبلغ خودکفا باشند./945/پ202/س

ارسال نظرات