۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۸۰۰۹۳
استاد حوزه علمیه بیروت در گفتگو با رسا:

علامه فضل الله راه و مکتب امام خمینی را در پیش گرفته بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بیروت با اشاره به حمایت آیت الله فضل الله از مقاومت و دشمنی آشکار با استکبار جهانی تصریح کرد که این مرجع فقید راه و مکتب امام خمینی (ره) را در پیش گرفته بود.
فضل الله


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ هشام شری از روحانیون حزب الله لبنان طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برخی از مهمترین ویژگیهای علامه فضل الله گفت: این مرجع تقلید با همه مردم اعم از شیعه و سنی، مسلمان و غیر مسلمان رابطه بسیار خوبی داشت و با تمسک به اخلاق اهل بیت (ع) و نگرش مثبت نسبت به دیگران، محبوبیت زاید الوصفی کسب کرده بود.

وی افزود: علامه فضل الله به امور اجتماعی خصوصا امور فقرا و محرومان اهتمام ویژه ای داشت و حمایتهای مادی و معنوی بسیاری از خانواده های فقیر می کرد طوری که به حامی همیشگی مستضعفان معروف بود؛ از این رو در میان مردم به عنوان مرجعی جامع و کامل شناخته شده بود.

حجت الاسلام شری این مرجع فقید را رهبر معنوی مقاومت اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت : آیت الله فضل الله در زمینه های سیاسی نیز بسیار فعال بود و همواره گروههای اسلامی را به وحدت و مبارزه با استکبار جهانی دعوت می کرد و با فراخواندن مجاهدین به مبارزه با رژیم صهیونیستی و عدم توجه به تهدیدها، به نماد حمایت از مقاومت اسلامی تبدیل شده بود.

این روحانی عضو حزب الله فقدان علامه فضل الله را ضربه بزرگی برای جهان خواند و تصریح کرد: حضور آیت الله فضل الله که پدر معنوی مومنان، مجاهدین و سایر مردم به شمار می رفت نعمتی به شمار می آمد و فقدان اینچنین شخصیتی برای امت جبران ناپذیر خواهد بود.

وی شاگردان آیت الله فضل الله را ادامه دهنده راه وی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این مرجع فقید که از ابتدا مکتب امام خمینی (ره) را سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده بود توانست شاگردانی را پرورش دهد که از مکتب امام خمینی (ره) پیروی کرده و با استفاده از بیانات و رهنمودهای آیت الله خامنه ای به مقاومت علیه اشغالگران و استکبار جهانی ادامه می دهند و مطمئنا این مقاومتها پایدارتر خواهد شد تا روح وی که با اطمینان از قدرت مقاومت به دیار حق شتافت، شاد شود./980/الف

ارسال نظرات