۱۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۸۰۵۱۴
امام جمعه باغملک:

خانواده مهم‌ترین رکن در ترویج فرهنگ حجاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه باغملک مهم‌ترین رکن در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه را خانواده دانست و گفت: اگر خواهان جامعه‌ای اسلامی براساس آموزه‌های قرآنی هستیم باید خانواده‌ها نسبت به ادای نقش‌ بی‌بدیل خود حساس باشند.
حجاب
حجت الاسلام محمد جواد درویشی، امام جمعه باغملک، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که جامعه موفق، جامعه‌ای است که هنجارها و ناهنجاری‌های اجتماعی را تشخیص دهد، اظهار داشت: اگر جامعه ای به سمت ناهنجاری اجتماعی سوق یابد، خصایص شیطانی در آن حکم فرما می‌شود؛ از این رو اگر خواهان امنیت روانی در جامعه هستیم باید نسبت به رعایت حجاب که یکی از هنجارهای مهم اجتماعی است توجه بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه باغملک با اشاره به نقش خانواده ها در رعایت حجاب اسلامی در جامعه، وظیفه آنان را فرهنگ سازی و آموزش فرزندان دانست و ابراز داشت: اگر در جامعه شاهد برخی از بدحجابی ها یا ناهنجاری های اجتماعی هستیم، علت مهم آن بی‌تفاوتی خانواده‌ها نسبت به فرزندان است؛ از این رو اگر خواهان جامعه‌ای اسلامی براساس آموزه‌های قرآنی هستیم باید خانواده‌ها به ویژه پدران و مادران نسبت به ادای نقش مهم و بی بدیل خود حساس باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان نقش رسانه ملی پرداخت و خاطر‌نشان کرد: به سبب این که رسانه ها، به ویژه تلویزیون در تمام خانواده ها وجود دارد، بنابراین صدا و سیما بایستی از طریق تهیه برنامه های مانند فیلم، همایش، میز گرد، مناظره و بسیاری دیگر از برنامه ها به ترویج فرهنگ اسلامی و در رأس آن حجاب و عفاف بپردازند.

رییس شورای فرهنگ عمومی باغملک در پایان اظهار داشت: دولت و دستگاه های اجرایی باید با برنامه ریزی مدون و نظارت دقیق بر ارگان ها، نهادها و ادارات، افزون بر فرهنگ سازی حجاب، این اصل مقدس اسلامی را به شکلی شایسته انجام پیاده کنند./945/ت302/س
ارسال نظرات