۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۸۰۶۳۹
امام جمعه خوی:

با پرداخت زکات فاصله طبقاتی حذف می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان خوی گفت: پرداخت زکات بسیاری از معضلات اقتصادی از جمله فاصله طبقاتی را در جوامع اسلامی حذف می کند.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري، امام جمعه و رييس ستاد زكات شهرستان خوي حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري، امام جمعه و رييس ستاد زكات شهرستان خوي حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري، امام جمعه و رييس ستاد زكات شهرستان خوي حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري، امام جمعه و رييس ستاد زكات شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، رییس ستاد زکات شهرستان خوی، روز گذشته در همایش زکات که با حضور دهیاران، خیرین، اعضای شوراهای اسلامی و بخشداران خوی برگزار شد، بر اهمیت پرداخت زکات در حل معضلات اجتماعی از جمله فاصله طبقاتی در جامعه و عمران و آبادانی مناطق محروم تأکید کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با فرهنگ سازی و انجام فعالیت های تبلیغی می توان فریضه زکات را در جامعه اسلامی نهادینه کرد.

امام جمعه خوی با تأکید به گسترش و ترویج فرهنگ زکات در جامعه اظهار داشت: پرداخت زکات یک عبادت است که باید با نیت و قصد قربت انجام شود و در قرآن کریم پس از برپا داشتن نماز، بر واجب بودن پرداخت زکات تأکید شده است.

وی در ادامه با بیان روایتی بیمه شدن جان و مال، آمرزش گناهان، وسعت روزی، تأمین معاش فقیران و تزکیه نفس را از جمله آثار دنیوی پرداخت زکات عنوان کرد.

رییس ستاد زکات شهرستان خوی تشریح مبانی و مباحث فقهی زکات در زمینه های مختلف را ضروری دانست و افزود: با برگزاری جلسات متعدد توجیهی برای روستائیان، تبیین سیره پیامبر و ائمه(ع) در اخذ زکات و ایجاد هماهنگی با مجموعه های متولی دریافت زکات می توان گام مؤثری در انجام این فریضه الهی برداشت.

حسین معصومی، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خوی، در این همایش از اجرای شش طرح از محل جمع آوری زکات خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها در روستاهای مختلف این شهرستان تاکنون 320 میلیون ریال هزینه شده است.

وی در ادامه با تأکید به پرداخت زکات به عنوان یکی از واجبات الهی اظهار کرد: ضروری است با فرهنگ سازی و احیای این سنت الهی، مردم را به عمل و اجرای این فریضه خداپسندانه ترغیب کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خوی، شکوفایی و رشد هر جامعه را مبتنی بر ایجاد انسجام، همدلی و تعاون اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از ابزارها و روش های ایجاد چنین حالتی در جامعه پرداخت زکات است که قوام و حل مشکلات اقتصادی جامعه را به همراه دارد.

گفتنی است، در پایان همایش با اهدای لوح و هدایا از پرداخت کنندگان زکات تجلیل شد./938/پ202/س
ارسال نظرات