۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۸۰۷۷۱
توصیه های آیت الله نوری همدانی به مسؤولان؛

مرفهین بی درد سهمی در انقلاب اسلامی نداشته اند/ مسؤولان در رسیدگی به مردم و محرومان حداکثر توان خود را بکار گیرند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی،‌ تواضع در برابر مردم،‌ گشاده رویی و توجه به حل مشکلات جامعه به ویژه محرومان را از جمله وظایف مدیران در نظام اسلامی دانست و از مسؤولان خواست حداکثر توان خود را در رسیدگی هرچه بیشتر به محرومان بکار گیرند.
آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، عصر سه شنبه 22تیرماه، در جمع مدیران و مسؤولان استان کرمان در حسینیه ثارالله این شهر،‌ با بیان توصیه هایی مهم،‌ اخلاص،‌ تواضع در برابر مردم،‌ خدمت به جامعه و محرومان و برقراری ارتباط صمیمی با مردم را از جمله امور مهم و لازم برای همه مسؤولان کشور دانست.

این مرجع تقلید با مهم ارزیابی کردن نقش مسؤولان در نظام اسلامی،‌ مطالعه نامه گهربار امام علی(ع) را به مدیران توصیه کرد و ابراز داشت:‌ امام علی(ع) در این نامه که امروز به عنوان منشور در سازمان ملل متحد نگهداری می شود،‌ نکات بسیار مهمی را به مالک اشتر یادآورشدند و مسؤولان ما باید به این نامه توجه ویژه ای داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، گشاده رویی و تواضع در برابر مردم را از جمله شاخص های لازم برای مسؤولان ذکر و تصریح کرد:‌ مدیران باید اهل خدمت به مردم باشند و درب اتاق کارشان همواره به روی ارباب رجوع باز باشد.

وی توجه به تامین معیشت مردم را از دیگر ویژگی های یک مسؤول دانست و گفت: مسؤولان نهادها و سازمان ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که مردم هنگام مراجعه به ادارات و نهادها با مشکل مواجه نشوند و به بهانه های مختلف مردم را سرگردان و معطل نکنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، خواستار برگزاری جلسات و نشست های مسؤولان در نوبت عصر به منظور خدمت رسانی بهتر به شهروندان شد و تاکید کرد:‌ مسؤولان و مدیران ادارات باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که حتی الامکان جلسات و کمیسیون ها در نوبت صبح که وقت مراجعه مردم به سازمان ها است، برگزار نشود.

این مرجع تقلید، با اشاره به تاکیدات امام راحل در خصوص ضرورت رسیدگی بیشتر به محرومان تصریح کرد: مردم محروم، مهم ترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی،‌ غلبه بر دشمن در جنگ تحمیلی و استمرار انقلاب داشته اند،‌ از این رو ضروری است به آنها توجه بیشتری بشود.

وی با بیان اینکه مرفهین بی درد سهمی در انقلاب اسلامی نداشته اند گفت: این محرومان و زاغه نشینان بودند که در هر صحنه ای که نیاز بود حضور پیدا کرده و نقش خود را به بهترین شکل ممکن در حراست و پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش های والای آن نشان داده اند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: مسؤولان و مدیران باید سعی کنند ارتباط شان با مردم صمیمی باشد و در راه حل مشکلات آنها حداکثر سعی و تلاش خود را به کار گیرند.

حضرت آیت الله نوری همدانی نقش مردم را در پیشبرد امور مختلف نظام اسلامی مهم و کلیدی خواند و بیان داشت: اگر مردم در صحنه نباشند، هیچ حرکتی به ثمر نخواهد نشست، باید سعی کنیم همیشه مردم را در صحنه نگه داریم.‌

وی ابراز داشت: بحمدلله قاطبه مردم ایران همواره پشتیبان و حامی انقلاب بوده و هستند و در هر صحنه ای که نیاز بوده است، حضور با صلابت و مقتدرانه خود را نشان داده اند و باید سعی کنیم این حضور هرچه قوی تر و با صلابت تر حفظ شود. /924/پ202/ج


ارسال نظرات