۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۸۰۹۶۱
مشاور رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

دانشگاه‌ها رکن اصلی پیشرفت عدالت مورد نظر رهبری هستند

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها رکن اساسی در خصوص پیشرفت و عدالت مورد نظر رهبری به شمار می‌روند.
دانشگاه‌ها رکن اصلی پیشرفت عدالت مورد نظر رهبری هستند
حسین شفیعی، مشاور رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در حاشیه همایش ولایت فقیه و جنگ نرم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: دانشگاه ها به عنوان مراکز آموزش عالی و تولید کنندگان علم در کشور مهمترین مراجع پیشرفت در کشور به شمار می روند که باید زمینه لازم را برای تحقق این امر فراهم کنیم.

وی با ابراز رضایت از روند تولید علم در دانشگاههای کشور افزود: میزان تولید علم در ایران نسبت به متوسط جهانی کم نظیر است بطوریکه ما بسیاری از استانداردهای تولید علم در جهان را پشت سر گذاشته ایم.

شفیعی همچنین با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری برای توسعه دانش بومی در کشور، ایجاد کرسی های نظریه پردازی را در همین زمینه موثر دانست و گفت: این کرسی ها می توانند زمینه توسعه به ویژه علوم انسانی و روند بومی سازی آن تاثیرگذار و مفید باشند.

مشاور رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها در ادامه با انتقاد از تفکر برخی افراد مبنی بر حزب گرایی در دانشگاههای کشور افزود: این نگاه می تواند موجب تخریب نقش دانشگاه و دانشجو باشد ولی باید فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت ایجاد تفکر، بینش و بصیرت سیاسی در دانشجویان را جدی بگیریم.

وی در پایان بر ارتباط هرچه بهتر صنعت و دولت با دانشگاههای کشور تاکید و خاطرنشان کرد: این روند می تواند در تولید علم و ایجاد بستر مناسب برای توسعه همه جانبه کشور موثر باشد./936/پ202/ص
ارسال نظرات