۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۸۱۳۰۶

مسابقات سراسری قرآن کریم نهاجا در تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران شاغل، همسران و فرزندان کارکنان نیروی هوایی ارتش، در پایگاه دوم شکاری تبریز آغاز شد.
مسابقات سراسری قرآن کریم نهاجا در تبریز آغاز شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عباس محمد حسنی، رییس اداره عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، عصر روز گذشته در مراسم افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: این دوره از مسابقات با حضور 550 نفر از خانواده کارکنان و خلبانان نیروی هوایی از امروز تا 31 تیرماه برگزار می شود.

وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در رشته های حفظ، قرائت، ترجمه، تفسیر و حدیث با یکدیگر به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام حسنی در ادامه گفت: امسال 31 برنامه فرهنگی از طرف معاونت فرهنگی، عقیدتی و سیاسی ارتش در بین کارکنان نیروی هوایی برگزار می‌شود که شاخص‌ترین آنها ایجاد جامعه القرآن در همه شهرک‌های سازمانی است.

وی افزود: برنامه‌های جامعه القرآن برای افراد شش سال به بالا تدوین شده که با اجرایی شدن آنها تربیت قرآنی کودکان و خانواده‌ها به صورت عمیق و کاربردی دنبال می‌شود.

وی افزود: آموزه‌های قرآنی، فرامینی برای سعادت در زندگی دنیوی و اخروی است که با عمل به آنها مسیر خوشبختی آدمی هموار شده و افق‌های پیشرفت در مراتب دنیوی و معنوی حاصل می‌شود.

همچنین حجت الاسلام رسول مشهوری، رییس اداره عقیدتی سیاسی پایگاه دوم شکاری تبریز، در سخنانی اظهار داشت: قرآن به برکت انقلاب اسلامی از مهجوریت در بین مسلمانان خارج شده و اینک با خیزشی خوب در فعالیت های قرآنی روبه‌رو هستیم.

وی افزود: برگزاری چنین مسابقاتی در راستای اجرایی شدن فرامین الهی است و امیدواریم اقدامات انجام شده در این زمینه راهگشای عمل به قرآن در جامعه باشد.

حجت الاسلام مشهوری هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی در بین خانواده های نیروی هوایی ارتش اعلام کرد.

گفتنی است، این دوره از مسابقات با حضور 550 نفر از خانواده کارکنان و خلبانان نیروی هوایی از امروز تا 31 تیرماه برگزار می‌شود/935/پ202/س
ارسال نظرات