۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۸۲۰۱۳
ظهور آغازی دوباره(42)؛

امام جمعه فریمان: دولت مهدوی دولت تحقق همه خوبی‌ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فریمان اظهار داشت: همه خوبی ها در عالم به سبب ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) تحقق پیدا می کند و انقلاب اسلامی ایران هم زمینه‌ساز ظهور در جهت تحقق همه خوبی‌های عالم است.
امام جمعه فریمان: دولت مهدوی دولت تحقق همه خوبی‌ها است
حجت الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری، امام جمعه فریمان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد‌ گفت: آنچه در حوزه عقل باشد و دین آن را خوب بداند در دولت مهدوی تحقق پیدا می کند، بنابراین دولت مهدوی، دولت تحقق همه خوبی های عقلانی و دینی است.

وی افزود: همه خوبی‌ها در عالم به واسطه حضرت ولی‌عصر(عج) تحقق پیدا می کند و انقلاب اسلامی ایران، زمینه ساز ظهور در جهت تحقق همه خوبی های عالم است.

امام جمعه فریمان با بیان این‌که دولت مهدوی کمال دولت‌های ائمه اطهار(ع) است، بیان داشت: از ائمه(ع) نقل شده است که دولت ما آخرین دولت است؛ این سخن به دولت حضرت ولی‌عصر(ع)، اشاره دارد و بیان می کند هیچ دولتی قابل قیاس با دولت مهدوی نیست.

کسی که در تمامی ابعاد در جهت رشد خود و جامعه گام بردارد، منتظر است

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که وظیفه منتظر تحقق انتظار است، تصریح کرد: انتظار چون شرط حیات بشری است، معانی وسیعی دارد و به معنای سکوت، زمین خوردن و فقط آمادگی قلبی نیست.

وی ادامه داد: انسان منتظر همیشه به دنبال علم اندوزی و رشد است، بدین معنا که علم آموختنش، عمل اورا بهتر می کند و کسی که در تمامی ابعاد در جهت رشد خود و جامعه گام بردارد، منتظر است.

این پژوهشگر حوزوی گفت: آشنایی با امام(ولی) مقدمه رشد است، و چون امام هدف خلقت است، منتظران باید در دوران غیبت، برای دست یابی به رشد علمی و عملی خود و جامعه، امام را بشناسند و خشنودی او را در همه حال مد نظر داشته باشند؛ زیرا آنچه که باعث خشنودی اهل بیت می شود، سبب خشنودی خداست و خشنودی خدا، ترک گناه، معصیت و تنبلی است.

ارتباط مردم با ولی فقیه، مرجعیت و عالمان معتبر دینی از انحرافات مهدویت جلوگیری می کنند

امام جمعه فریمان گفت: ترویج و توسعه انتظار صحیح و پیشگیری از ترویج انتظار ناصحیح، از خرافات وشبهات مهدویت جلوگیری می کند، بنابراین تفکیک انتظار صحیح از ناصحیح، اولین راه مبارزه با شبهات است وباید با تفکیک، قدرت ذهنی صورت بگیرد؛ به معنای دیگر(یعنی) ذهن جوانان و نوجوانان با تحصیل، یادگیری و آشنایی با مسأله مهدویت قدرت تحلیل، تشخیص و تفکیک پیدا می کند.

وی با تأکید بر این که وظیفه مسؤولین فرهنگی، عالمان دینی و مراکز فرهنگی، شناساندن ابعاد انتظار درجهت افزایش قدرت پردازش مردم است، اظهار داشت: ارتباط مردم با ولی فقیه، مرجعیت و عالمان معتبر دینی از انحرافات مهدویت جلوگیری می کنند.

مهدویت عنصر تربیت کننده جامعه بشری است

استاد حوزه علمیه فریمان گفت: مقدمات ظهور با عمل به دستورات دینی و اجتماعی فراهم می شود و چون ظهور نقطه اوج کمال بشری است، انسان‌ها باید برای رسیدن به اوج ظهور زمینه سازی کنند.

وی افزود: زمینه‌سازی برای ظهور با امر به معروف و نهی از منکر، نماز، روزه، تحریک غیرت دینی مردم، اطاعت از خدا، رهبری و مراجع و احیای روح پذیرش مسائل دینی مهیا می‌شود.

امام جمعه فریمان با بیان این که مهدویت از اساسی‌ترین موضوعات در جامعه بشری است، اظهار داشت: جامعه بشری به سوی انتهای کمال مهدویت، و منتهی الیه کمال بشری در حال حرکت است؛ به بیان دیگر مهدویت عنصر تربیت کننده جامعه بشری است، و چون تربیت امری آموزشی است، کشور برای تربیت جهان و حرکت به سوی مهدویت نیازمند تأسیس دانشگاه و پایگاه آموزشی با موضوع مهدویت است.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به این‌که تعداد مراکز فعال در عرصه مهدویت‌ کافی نیست، تصریح کرد: فعالیت‌های برخی‌ مراکز تخصصی مهدویت هم عرض است؛ از این رو باید مرکزی واحد با کادری بسیار عالی در سطوح کارشناسی برای جلوگیری از انحرافات مهدویت ایجاد شود./968/ت302/س
ارسال نظرات