۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۸۲۰۷۵
آیت الله نمازی:

آیت الله مشکینی در برابر ولایت فقیه در نهایت تواضع و تسلیم بود

خبرگزاری رسا ـ آبت‌الله نمازی، تسلیم و تواضع در برابر ولایت فقیه را از مهم ترین شاخص های مرحوم آیت الله مشکینی دانست و تاکید کرد: باور و نگاه رییس فقید مجلس خبرگان به ولایت فقیه، همان نگاهی بود که امام راحل تعریف و تفسیر کرده بود.
آيت الله عبدالنبي نمازي
آیت الله عبدالنبی نمازی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت هشتم مردادماه،‌ سالروز ارتحال مرحوم آیت الله مشکینی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری، جایگاه انقلابی، علمی و معنوی وی را در نظام اسلامی برجسته توصیف کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله مشکینی خصوصیات متعدد و برجسته ای داشت تاکید کرد: فقاهت، بصیرت، زمان شناسی و موقعیت شناسی تنها بخشی از ویژگی های ممتاز این عالم ربانی است.

آیت الله نمازی ابراز داشت: مرحوم آیت الله مشکینی به خوبی حوادث زمان خود را می شناخت و متناسب با نیاز روز و انقلاب اسلامی موضع گیری می‌کرد.

وی مرحوم آیت الله مشکینی را از پیشگامان نهضت امام راحل دانست و تصریح کرد: وی هم عالم بود، هم بصیر و هم فقیه زمان شناس و افزون بر این شاخص ها، متخلق به اخلاق اسلامی و فضائل و کمالات انسانی بود.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه آیت الله مشکینی اهل ریاضت و تهجد بود گفت: این عالم مبارز و بصیر وجود و باطن خود را از رزائل اخلاقی منزه و درون خود را به بهترین صفات اخلاقی آراسته و مزین کرده بود.

وی انس با قرآن کریم را از دیگر صفات آیت الله مشکینی دانست و تصریح کرد: مرحوم آیت الله مشکینی مفسر برجسته قرآن کریم بود و آثاری نیز از وی به جای مانده است که جامعه باید به آن توجه کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،با تجلیل از خدمات انقلابی و مبارزاتی مرحوم آیت الله مشکینی بیان داشت: آن مرحوم از آغاز امام شناس بود و باور و نگاه وی به ولایت فقیه، همان نگاهی بود که امام راحل تعریف و تفسیر کرده بود.

وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله مشکینی در برابر ولایت فقیه، امام راحل و مقام معظم رهبری در نهایت خضوع و تواضع و تسلیم بود.

عضو خبرگان رهبری، پاسداری از انقلاب اسلامی و آرمان های نظام را از دیگر ویژگی های بارز مرحوم آیت الله مشکینی عنوان و تصریح کرد: این عالم مجاهد در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری در هر مساله ای که در راستای انقلاب اسلامی مطرح می شد، ازنخستین رای دهندگان بود و با تمام وجود از این گونه مسائل دفاع می کرد.

وی تاکید کرد: رییس فقید مجلس خبرگان رهبری از هر مساله و جریانی که به مصلحت نظام اسلامی و ولایت فقیه بود، هم تایید و حمایت می کرد و هم به آن رای می داد.

آیت‌الله نمازی،‌ تواضع و ساده زیستی را از دیگر ویژگی های بارز آیت الله مشکینی ذکر و خاطرنشان کرد: رییس فقید مجلس خبرگان رهبری هیچ گاه در مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نامزد ریاست نمی شد و همیشه این موضوع بر وی تحمیل می شد.

وی بیان داشت: با وجود آیت الله مشکینی در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری، هیچ فردی نامزد ریاست این دو نهاد نمی شد و در واقع ریاست در وجود آیت الله مشکینی متعین بود. /924/ت301/ص
ارسال نظرات