۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۸۳۳۴۶

برگزاری جشنواره شهر قرآنی، شهروند قرآنی در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبار رمضان، دومین بخش جشنواره تابستانی تبریز با عنوان «شهر قرآنی، شهروند قرآنی»، 19 مرداد‌ماه آغاز به کار می‌کند.
ماه مبارک رمضان
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، حسین نجفی، رییس ستاد برگزاری سومین جشنواره تابستانی تبریز اظهار داشت: جشن استقبال از ماه مبارک رمضان با حضور کثیری از مردم و با اجرای گروه‌های تواشیح و قاریان بین‌المللی و مدیحه‌سرایان اهل‌بیت در پارک ائل‌گلی برگزار می‌شود.

وی گفت: در بخش دوم از برنامه‌های سومین جشنواره تابستانی تبریز، فضاسازی عمومی و تبلیغاتی شهر با مضامین و شعارهای دینی و قرآنی در معابر و فضاهای شهری از جمله برنامه‌های این سازمان است.

رییس ستاد برگزاری سومین جشنواره تابستانی تبریز، برگزاری دومین دوره مسابقات اذان با عنوان «آوای ماندگار» را یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری در قالب جشنواره تابستانی تبریز عنوان کرد و گفت: پانزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد مبارک امام حسن مجتبی‌(ع)، مراسم اختتامیه این مسابقه در مسجد کدخداباشی برگزار می‌شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، مشارکت در برگزاری محافل انس با قرآن و ختم قرآن، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و عرضه محصولات فرهنگی، دینی و مذهبی در نقاط مختلف شهر و مشارکت با مساجد و هیئت‌ها در برگزاری جشن‌های میلاد امام حسن مجتبی(ع) را نیز از جمله برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.

وی همچنین اظهار داشت: بخش دوم سومین جشنواره تابستانی تبریز با برگزاری محفل قرآنی وداع با ماه خدا در آخرین شب این ماه مبارک و با تجلیل از خادمان و پیشکسوتان قرآنی شهر به کار خود پایان خواهد داد.

گفتنی است، مراسم جشن بزرگ استقبال از ماه مبارک رمضان روز سه‌شنبه نوزدهم مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشا در پارک بزرگ ائل‌گلی از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود./۹۳۵/د102/س
ارسال نظرات