۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۸۳۴۵۸

کانون‌های مهدویت در مدارس گیلان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد مهدویت رشت از تشکیل کانون‌های مهدویت در مدارس سراسر استان گیلان با هدف پاسخگویی به شبهات دانس آموزان خبر داد.
مهدويت
حجت الاسلام محمد لاکانی، مدیر بنیاد مهدویت گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، بر ضرورت آشنایی نسل جدید با آسیب ها و توطئه‌های دشمنان برای به انحراف کشیدن واقعیت فرهنگ مهدویت تأکید کرد و گفت: کانون‌های مهدویت با هدف ترویج و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فرهنگ مهدوی و پاسخ گویی به پرسش ها و شبهات آنان در مدارس گیلان تاسیس می شود.

وی تقویت فرهنگ مهدویت در جامعه و توجه به تعالیم اسلامی توسط خانواده ها را امری کارساز در مقابله با ترویج فتنه های فرهنگی دشمن عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: تضمین سعادت و توسعه کشور در گرو پایبندی به اصول فرهنگ اسلامی است.

حجت الاسلام لاکانی ادامه داد: فرهنگ مهدویت سرشار از تقویت روحیه اتحاد و همدلی میان جوامع مسلمین برای برقراری حکومتی عدالت محور مطابق با فرهنگ اسلامی است.

وی فرهنگ مهدوی را دمیدن امید در روح جامعه عنوان کرد و افزود: مهدویت امید را در دلها زنده می کند و موجب شادی و نشاط بشریت می شود.

مدیر عامل بنیاد مهدویت گیلان بر تبیین فرهنگ مهدویت در جامعه تأکید‌ و خاطر‌نشان کرد: برای تحقق جامعه موعود و داشتن جامعه‌ایی سالم، باید نسل جوان را با آرمان‌های مهدوی آشنا کرد.

وی در ادامه به برگزاری دوره‌های تربیت مربی معارف مهدویت ویژه خواهران و روحانیان در گیلان اشاره کرد و بیان داشت: بعد از پایان این دوره‌ها از بین کسانی که با موفقیت دوره را به پایان برسانند در دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه های علمیه برای تدریس دوره مقدماتی مهدویت دعوت می‌شود.

مدیر بنیاد مهدویت رشت با اشاره به توطئه‌های دشمن در مقابله با ارزش‌های دینی حاکم بر جامعه اسلامی تصریح کرد: یکی از اقدامات مؤثر انجام شده در این زمینه، انتشار نشریه مهدویت از سوی این بنیاد در سطح استان است.

حجت الاسلام لاکانی با بیان این‌که گیلان با برگزاری دوره‌های متعدد تربیت مربی از جهت برخورداری از استادان دوره‌های مقدماتی حوزه مهدویت بی‌نیاز شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری پنج دوره مقدماتی و دو دوره تکمیلی معارف مهدویت از برنامه‌های اصلی بنیاد حضرت مهدی‌(عج) در سال جاری است./950/پ202/س
ارسال نظرات