۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۸۳۵۷۵
آیت الله تسخیری در دیدار با هیات سودانی:

استکبار جهانی در فکر فتنه انگیزی در کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ هیات سودانی شرکت کننده در همایش گرامیداشت هفته جهانی مساجد با آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظهر امروز دیدار و گفت و گو کردند.
آيت الله تسخيري


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع در این دیدار ضمن خوش آمدگویی گفت: استکبار جهانی با تمام تلاش هایش به فکر فتنه انگیزی در کشورهای اسلامی از جمله ایران و سودان است.

دبیر کل مجمع با اشاره به تحریم های سیاسی و اقتصادی از سوی غرب افزود: با وجود تحریم های سیاسی و اقتصادی که بعد از انقلاب اسلامی از سوی غرب بر ما وارد شد، توانستیم پیشرفت های بسیاری در زمینه های دریایی، فضایی، نظامی و ماهواره ای داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: تقریب ریشه در افکار اسلامی دارد و ما باید با ایجاد زمینه های مشترک پیرامون تقریب مذاهب از دامن زدن به اختلافات بپرهیزیم.

دبیر کل مجمع با تاکید بر موضوع وحدت گفت: ما آماده گسترش همکاری و اجرای برنامه های مشترک با کشور سودان را داریم و تقریب مذاهب اسلامی باید در قلب های تمامی مسلمانان منتشر شود.

ابراهیم محمد السنوسی عبدالکریم عضو حزب مردمی سودان به رهبری آقای الترابی در ادامه این دیدار با بیان اینکه کشور سودان شرایطی شبیه به جمهوری اسلامی از لحاظ آثار تحریم داشت، گفت: امروز غرب خواهان عدم وجود مسلمانان در آفریقاست و باید تلاش کنیم اسلام را در آفریقا منتشر و زبان عربی را گسترش دهیم.

وی افزود: ما خواهان اتحاد در برابر دشمنان و توطئه آنها هستیم و باید قرآن را منبع وحدت بدانیم و درگیری مذهبی را از بین ببریم. /901/د102/ع

ارسال نظرات