۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۸۴۱۸۶
مدیر سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی:

انجام فریضه حج سبب تقویت فرهنگ انتظار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی با تأکید بر آثار معنوی حج در فرهنگ عمومی جامعه گفت: آثار حج باید در جهت تقویت فرهنگ انتظار باشد.
مكه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مهدی آقایی، مدیر سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی، عصر روز گذشته در نشست مشترک روحانیان، مدیران و معاونان کاروان های حج تمتع سال 89 آذربایجان شرقی، اظهار داشت: حج و زیارت اماکن متبرکه از نظر نظام مقدس جمهوری اسلامی حائز اهمیت و دارای ظرفیت های بسیار گسترده ای است.

وی با تأکید بر نهایت بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در حج و زیارت ادامه داد: جهان اسلام به صورت عام و جمهوری اسلامی ایران به صورت خاص باید موفق به بهره‌مندی و استفاده از بخش عمده‌ای از این ظرفیت شود.

آقایی با بیان این‌که زیارت اماکن متبرکه و حضور در بیت الله الحرام همواره با تحولات روحی و معنوی بسیاری در افراد همراه است، تصریح کرد: حج و زیارت باید موجب تقویت هنجارهای اجتماعی و آثار خوب رفتاری و کاهش ناهنجاریها در اجتماع شود.

مدیر سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که حاجی ماندن بسیار مهم تر از حاجی شدن است، گفت: حج باید سبب تقویت حس نوع دوستی و رسیدگی به مستمندان و مشارکت در امور خیر باشد.

آقایی حج را سبب پالایش و غنی سازی فرهنگ عمومی کشور دانست و افزود: حج باید موجب تقویت روحیه معنوی و الهی و پالایش فرهنگ انتظار و آشنایی هر چه بیشتر با وظایف منتظران در عصر غیبت شود.

وی در پایان با اشاره به مسؤولیت روحانیان، مدیران و عوامل کاروان‌های حج و زیارت گفت: خدمت به مردم ارزنده‌ترین نوع عبادت است و عالی‌ترین وجه آن خدمت به «ضیوف الرحمن» است که سیره و سنت اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) است.

گفتنی است، هم اکنون در استان آذربایجان شرقی، 285 روحانی عتبات عالیات و سوریه و 192 روحانی حج تمتع و عمره مشغول فعالیت هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات