۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۸۵۲۶۷

تاکید آیت الله شبستری بر کاهش هزینه های درمانی برای اقشار کم درآمد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر کاهش هزینه های درمانی برای اقشار کم درآمد جامعه تاکید کرد.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم بهره برداری از درمانگاه هموفیلی و تالاسمی مرکز آموزش درمانی امام رضا(ع) اظهار داشت: پرداخت برخی هزینه های درمانی در بیمارستان ها از توان مردم خارج است.

وی با تاکید بر برقراری عدالت درمانی در کشور خاطر نشان کرد: بر کاهش هزینه های درمانی برای اقشار کم درآمد جامعه ضرورتی با اهمیت و اولویت در کشور است.

آیت الله شبستری با بیان اینکه اسلام بر اساس نظافت و پاکیزگی پایه گذاری شده گفت: هیچ شهری از سه عنصر موثر مسوول امنیت، دانشمند دینی و طبیب حاذق و بصیر نباید خالی باشد.

امام جمعه تبریز افزود: بهداشت و درمان نیاز هر کشوری است که خوشبختانه در ایران روز به روز شاهد پیشرفت و توسه بهداشت و درمان هستیم که قابل قیاس با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چه از لحاظ کمی و چه کیفی نیست.

وی با تاکید بر ارتقای شاخص های سلامت در کشور گفت: گسترش بیمارستان ها و تجهیز مراکز درمانی به تجهیزات به روز لازمه ارتقای بهداشت در جامعه است.

عضو خبرگان رهبری خلوص نیت در انجام وظایف و لزوم همراهی پزشک و تلقین روحیه امید به بیمار را از جمله موارد مهم در اخلاق پزشکی برشمرد و گفت: از مهمترین عوامل تسکین و کاهش آلام بیمار ایجاد روحیه امید است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، صداقت در پزشکی را از اصول اولیه این حرفه دانست و و خواستار در نظر داشتن مشکلات بیمار در دوره درمان وی و تقویت اخلاق پزشکی شد./935/پ202/ص
ارسال نظرات