۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۸۵۸۰۶
استاد حوزه علمیه قم:

جمهوری اسلامی ایران پرچمدار حریت و مبارزه با امپریالیسم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بیان داشت:خیمه شب بازی های استکبار در قالب اسلام هراسی نتوانسته است از حرکت شتابان اسلام جلوگیری کند.
حجت الاسلام والمسلمين بطحايي استاد حوزه و دانشگاه


حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحایی، مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تشدید موج اسلام هراسی در کشورهای غربی به دلیل تقارن عید فطر و یازدهم سپتامبر گفت: کشورهای غربی سال ها بر منابع و ذخایر کشورهای اسلامی و از جمله ایران تسلط داشته اند اما با مرور زمان سلطه آنها ضعیف شده و با ظهور انقلاب اسلامی به چالش جدی افتاد.

وی ادامه داد: تا قبل از انقلاب اسلامی حساسیتی بر علیه اسلام نبود و اسلام به عنوان یک دین ایستا شناخته شده بود اما پیروزی انقلاب اسلامی و شکوفایی آن و ظهور دستاوردهای معرفتی، اقتصادی و سیاسی، باعث گرایش اندیشمندان و متفکرن جهان به این آیین الهی شد و تفکر مبارزه با ظلم و استبداد خارجی جلوه کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان برای خنثی سازی پیام انقلاب از هیچ راهکاری دریغ نکرده‌اند، بیان داشت: راه اندازی جنگ تحمیلی، اعمال تحریم های گوناگون و فشارهای سیاسی سالها بر علیه ایران تحمیل شد اما با تفکر انقلابی نتوانست مشکلی برای ما تولید کند.

استاد دانشگاه پردیس تهران اظهار داشت: امروز تفکر انقلاب اسلامی ایران توانسته است منافع سلطه گران را در جای جای جهان به خطر بیندازد و جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار حریت و مبارزه با امپریالیسم شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه القاعده، طالبان و دیگر گروه های افراطی ساخته و پرداخته دست آمریکا است، بیان داشت: گروهای مزدور با امکانات و تجهیزات دست استکبار توطئه می‌کنند و در سوی دیگر رسانه ها به انعکاس آن به نام اسلام می‌پردازند.

وی تبیین اسلام حقیقی را در فضای رسانه ای جهان خواستار شد و گفت: در دینی که امیرمومنان(ع) به تکدی فردی مسیحی واکنش نشان می‌دهد و دستور به تعیین مقرری از بیت المال برای او می دهد، آیا این دین همگرایی نیست.

استاد حوزه علمیه قم گفت: نامه امام علی(ع) به مالک اشتر که در سازمان ملل به ثبت رسیده است، بیانگر شیوه حکمرانی مطلوب در اسلام است و برترین شیوه ها در آن عنوان شده است.

وی ادامه داد: طبق این نامه حتی افراد کمونیست اگر ضرری به جامعه اسلامی نرسانند، مورد حمایت حکومت خواهند بود.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به اقدامات گوناگون دشمنان برای نشان دادن چهره ای خشن از اسلام توسط راه اندازی موج های گوناگون اسلام هراسی، بیان داشت: این موضع گیری ها و خیمه شب بازی ها نتوانسته است از حرکت شتابان اسلام و پیام انقلاب جلوگیری کند و مردم جهان متوجه پیام های مطابق با فطرت پاک خود شده اند./909/ت302/ع

ارسال نظرات