۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۸۶۶۰۷
رییس مجلس:

مهم‌ترین برنامه غرب بازداشتن دنیای اسلام از پیشرفت و استقلال است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی، بازداشتن کشورهای اسلامی از فرآیند توسعه را مهم‌ترین برنامه‌های غرب عنوان کرد و مشکل غرب با دنیای اسلام را مشکلی ریشه‌ای است.
مهم‌ترین برنامه غرب بازداشتن دنیای اسلام از پیشرفت و استقلال است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، عصر  یازدهم مهر‌ماه در آیین آغاز سال تحصیلی بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی استان مازندران در بابلسر، با بیان این که امروز دوره گذار مجاهدت علمی دانشگاهیان است وبا بیان این که آینده کشور مربوط به دانشجویان کنونی این کشور است؛ خطاب به دانشجویان گفت: همان‌گونه که مجاهدین فی سبیل الله در دفاع مقدس با جان خود از کشور صیانت کردند تا امروز آرامش و امنیت حاکم باشد و شما تحصیل کنید، امروز نیز مسؤولیت سنگینی بر عهده شما است.

لاریجانی با اذعان به این که سرمایه‌های علمی کشور باید برای اهداف بلند مدت برنامه‌ریزی شوند افزود: کشور ما در موقعیت حساسی قرار گرفته است و نیازمند تلاش بیش از پیش اقشار مختلف جامعه به خصوص دانشگاهیان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

وی ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق‌(ع) به جریانات سیاسی اجتماعی دوران زندگی این امام اشاره کرد و گفت: ایشان در دوره حساسی از تاریخ اسلام زندگی کردند؛ چون بنی عباس بر خلاف بنی امیه داعیه حب اهل بیت را داشتند؛ اما در خفا به دنبال نابودی پیروان علی‌(ع) بودند.

رییس قوه مقننه ادامه داد: امام جعفر صادق‌(ع) علی رغم این که زمینه های بالفعل مبارزه جهادی با بنی عباس در میان شیعیان وجود داشت آن را به سکوت و تفکر دعوت کرد چرا که به مصالح بلند مدت اسلام می‌اندیشید.

وی گفت: تفکر و اندیشه در رویه این بزرگان ما را به تدبر در احوال امور جامعه وا می‌دارد و این که از فضای روزمرگی خارج شده و برای افق‌های بلند مدت نظام اسلامی تعقل و برنامه‌ریزی کنیم.

لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در بررسی پدیده‌ها دو رویکرد ظاهری، تاکتیتی و روزمره و یک رویکرد عمیق وجود دارد، ادامه داد: رویکرد دوم که همان راه عمیق است مروبط به دانشجویان است و  این بدان معنا است که دانشگاهیان باید عمق نگر باشند و درگیر روزمره‌گی نشوند.

رییس مجلس با بیان این که دنیای غرب حدود سه قرن است با ما مشکل دارد، ادامه داد: غربی‌ها در طول این قرون با سیاست‌ها و مواضع مختلف با برنامه‌ریزی و با هدف نابودی ملت‌های مسلمان فعالیت‌های‌شان را سامان بخشیدند و تنها این هدف را دنبال می کردند.

وی با اشاره به این که غرب در طول سه قرن اخیر امروز خود را به جایگاه بالایی رسانده است، ادامه داد: غربی‌ها با شناخت منابع غنی زیر زمینی و ثروت های ملت های مسلمان به‌دنبال مسلط شدن بر آنها بودند و از آن منابع آگاه شدند.

لاریجانی با بیان این که غربی‌ها در سه قرن گذشته برای سوء استفاده از منابع مناسب در منطقه بسیاری از قدرت‌های اسلامی حاکم در منطقه را نابود کرده و یا آنها زیر سلطه خود درآورده‌اند، تصریح کرد: آنها منابع و ثروت‌های موجود در منطقه را خارج کردند و برقدرت خود افزودند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید براین که کشورهای غربی با جهان اسلام دارای مسأله استراتژیک هستند و نمی‌خواهند ملت‌های اسلامی به خصوص جمهوری اسلامی ایران که منادی بیداری اسلامی است، پیشرفت کند، خاطرنشان کرد: امروز غربی‌ها از بیداری در کشورهای اسلامی به شدت هراس دارند و آنها نگران روزه و نماز مسلمانان نیستند، نگران این هستند که مسلمانان اهل جهاد و حضور در صحنه‌های سیاسی باشند پس با عنصر بیداری اسلامی به شدت مخالف هستند و مبارزه می‌کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی بازداشتن کشورهای اسلامی از فرآیند توسعه را مهم‌ترین برنامه‌های غرب بیان و تصریح کرد: مشکل غرب با دنیای اسلام را مشکلی ریشه‌ای است.

وی گفت: مشکل آنها با ایران تنها مربوط به مسأله هسته‌ای نیست؛ بلکه هرگاه بخواهیم وارد مرزهای دانش نوین و پیشرفته شویم مقابل ما مانع ایجاد می‌کنند.

لاریجانی با اشـاره به تحریم‌های غرب علیه کشورمـان، مهم‌ترین اولـویت کشور را استفاده بهینه از منابع بیان کرد و گفت: باید موتور تولید ملی را فعال کنیم.

وی با اذعان به این‌که انقلاب اسلامی برای دول استعمارگر شرق و غرب قابل پذیرش نبود، تأکید کرد: این کشورها به انحاء مختلف سعی در ضربه زدن به ایران اسلامی را داشتند که با تیزبینی مسؤولان و بیداری ملت ایران همه‌ نقشه‌هایشان خنثی شد.

لاریجانی خطاب به دانشگاهیان گفت: تردید نداشته باشید که اگر در هر زمینه علمی و فناوری موفقیت‌های جدیدی کسب کنیم با مخالفت‌های قدرت‌های استعمارگر روبه‌رو خواهیم شد./950/پ201/س
ارسال نظرات