۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۸۶۹۹۴
امام جمعه مشهد:

اقتدار کشور مستلزم توسعه ارزش های دفاع مقدس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: اقتدار کشور به این نیست که زندگی مردم مرفه باشد بلکه وقتی کشور مقتدر است که مواریث دفاع مقدس توسعه یابد و در جهان اسلام فراگیر شود.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: رابطه عاطفی بین امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) نظیر ارتباط بین امام حسین(ع) و حضرت زینب کبری(س) است حضرت معصومه برای امام رضا(ع) یک زینب بود یعنی نقشی که حضرت زینب(س) در تداوم انقلاب کربلا داشت همان نقش را حضرت معصومه(س) در پیگیری حرکت انقلابی امام هشتم از مدینه به خراسان برعهده داشت.

فعالیت های فرهنگی بر اساس ارزش ها صورت گیرد

وی با بیان اینکه در فعالیت های فرهنگی دینی فرهنگ سازی باید بر اساس ارزش ها صورت می گیرد، ادامه داد: اگر بخواهیم در ارتباط با ارزش های دینی کار دینی انجام دهیم باید فرهنگ سازی کنیم و ارزش ها را به صورت جریان فرهنگی در کشور وارد کنیم.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: خوشبختانه مسئله تولید فرهنگ برای ارزش ها از اول انقلاب انجام شده و امروز رو به تکثیر است. به عنوان مثال در گذشته مردم ولادت امام هشتم(ع) را در مشهد جشن می گرفتند و در برخی شهرها هم جشنی گرفته می شد اما کسی از ولادت حضرت معصومه(س) خبر نداشت ولی با ایجاد دهه کرامت تولید فرهنگ صورت گرفته و امروز شاهد هستیم که در سراسر کشور اسلامی مان و 30 کشور جهان یک دهه بزرگداشت برگزار می شود و این بهترین فرهنگ سازی است.

وی نامگذاری هفته حج را یکی دیگر از اقدامات فرهنگی برگرفته از ارزش های اسلامی دانست و عنوان کرد: افراد قبلا در ایام حج به خانه خدا مشرف می شوند و تمام نقش حج در حرمین شریفین بود اما با تأسیس هفته حج این فریضه در تمام ارکان زندگی همه آحاد جامعه جلوه گر است چه کسانی که مشرف می شوند و چه سایر مردم که مشرف نمی شوند.

راه اندازی مدارس قرآن، پاسخگویی به مطالبات مردم است

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به راه اندازی مدارس قرآن، بیان داشت: در کنار تمام تلاش ها و خدمات خالصانه دولت حرکت عظیمی در احیای دین صورت گرفته که آن مسئله تاسیس ده هزار مدرسه قرآن در کشور و 881 مدرسه در خراسان است؛ این حرکت ها که در این دولت صورت می گیرد نشانه پاسخگویی به مطالبات دینی مردم و جامعه ای است که به امید دین محوری به این رییس جمهور رأی دادند و در تثبیت این دولت مؤثر بودند.

وی با بیان اینکه تمام بدبختی ها در جریان حاکمیت دو قرن استکبار در این کشور به وجود آمد به خاطر سکولارسازی تعلیم و تربیت و برداشتن دین و قرآن از متن کشور بود، اذعان داشت: سکولارسازی آموزش و پرورش در دو قرن اخیر در این کشور، ایران را زیر چکمه های استکبار قرار داد. اگر در جریان مقابله با استکبار با مشکلی رو به رو شویم می بینیم این مشکل ریشه در مدیران و کارشناسانی دارد که در یک بستر سکولار رشد کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: چنانچه در کنار سایر آموزش ها قرآن به عنوان یک جریان در رگ و پوست فرد رسوب کند این فرد بیمه می شود و چنین دانش آموزی که آیه های قرآن در درون او نفوذ کرده باشد هیچ جنگ نرمی قادر نخواهد بود او را از بستر قرآن جدا کند.

وی یادآور شد: اگر در بعضی موارد بر حسب وظیفه دینی و تبلیغی خود انتقاداتی را مطرح کردیم در حال حاضر هم باید بابت این اقدام ارزشی و راه اندازی مدارس قرآن تشکر و قدردانی کنیم.

معرفی ارزش های دفاع مقدس به شهدا

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در تولید فرهنگ هر چقدر ارزش ها را به صورت فرهنگ در آورده و حاکمیت جریان دینی را در جامعه خود تببین کنیم بیشتر می توانیم ارزش ها را به نسل جوانی که دوران دفاع مقدس را ندیده و از امام تنها صوت و فیلم را در اختیار دارد معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه افسران نیروی انتظامی پس از شهدا به عنوان مظهر اقتدار نظام و اسلام در این کشور احیاگر خون شهدا و مواریث دفاع مقدس هستند، خاطر نشان کرد: این مواریث باید به وسیله مظهر اقتدار این نظام که نیروی انتظامی است احیا شود.

اقتدار کشور مستلزم توسعه ارزش های دفاع مقدس است

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اقتدار کشور به این نیست که زندگی مردم مرفه باشد بلکه وقتی کشور مقتدر است که مواریث دفاع مقدس توسعه یابد و در جهان اسلام فراگیر شود.

وی تصریح کرد: تقابل هفته نیروی انتظامی با دفاع مقدس این است که ایثارگران نیروی انتظامی احیاگر میراث شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند و فداکاری شما در نیروی انتظامی باید همچون رشادت و از خود گذشتگی شهدا و رزمندگان باشد

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه در برخورد با مسئله بی حجابی باید توجه داشت که این موضوع یک ناهنجاری محسوب می شود در مقابل ناهنجاری باید برخورد اجرایی صورت گیرد، اذعان داشت: اگر می گوییم نیروی انتظامی باید در برابر ناهنجاری های فرهنگی با قدرت برخورد کند به این معنا نیست که می خواهیم فرهنگ را به زور و اجبار در کشور پیاده کنیم.

بی حجابی کلید همه مفاسد اجتماعی و اخلاقی است

وی کلید همه مفاسد اخلاقی و اجتماعی را بی حجابی عنوان کرد و گفت: بی حجابی یک نماد ناهنجاری است و این نماد باید جمع شود. نمی خواهیم بگوییم آنگونه که با زن خیابانی که به ترویج فساد می پردازد و زنانی که برای ترویج سرمایه سرمایه داران پول گرفته و با ظاهری نامناسب در خیابان ها حاضر می شوند با فرد بی حجابی که تربیت درستی نداشته است برخورد شود بلکه منظور این است که نباید بی تفاوت بوده و کنار بکشید و در این مسیر راهکار را خودتان تعیین کنید./934/پ201/س
ارسال نظرات