۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۸۷۲۷۲
بازخوانی پرونده تحول در حوزه (21)؛

عضو جامعه مدرسین: تحول به مطالبه عمومی حوزویان تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر تحول در حوزه های علمیه بیان داشت: نظارت بر تداوم انقلاب اسلامی و تولید فکری برای نظام اسلامی بر عهده روحانیت است.
آيت الله کعبي


آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تحول در حوزه بیان داشت: شرایطی که انقلاب برای حوزه های علمیه ایجاد کرده است، می طلبد تا روحانیت متناسب با توقعاتی که در سطح جهان از آن می رود ، هماهنگ شود.

این استاد سطح عالی حوزه علمبه بیان داشت: در این سه دهه پس از انقلاب اسلامی ایران، حوزه با صفاتی مانند تلاشگر، برنامه ریز و در حال تحول شناخته شده و تلاش‌های بسیار زیادی هم در اندازه توان انجام شده است و توانسته کارنامه خوبی از خود ارائه دهد اما با فضایی که انقلاب اسلامی ایران برای حوزه و روحانیت تبیین کرد، رسالت حوزه های علمیه جهانی شده و برای این حوزه جهان اندیش باید برنامه های مطلوب تدوین شود.

وی بیان داشت: تشکل و سازمان روحانیت با هدایت و حمایت مراجع عظام تقلید و پشتیبانی نظام اسلامی باید به یک ستاد برنامه ریز و فعال تبدیل شود.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: روحانیت باید در عرصه تربیت نیروی کارآمد، گسترش کمی و کیفی پیدا کند و در عرصه تبلیغ اسلام و رسالت الهی خویش، پاسخگوی تمامی اقشار جامعه به خصوص جوانان باشد و بتواند در سطح داخل کشور و خارج از کشور ایفای نقش کند.

وی با اشاره به ضرورت تولید علم در کشور افزود: سه دهه از انقلاب اسلامی ایران گذشته است و امروز باید نخبه پروری در برنامه های حوزه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قم، حضور در صحنه های بین المللی را برای حوزه یک ضرورت برشمرد و عنوان داشت: آشنایی با زبان های زنده دنیا از ملزومات این هدف است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: نظارت بر تداوم انقلاب اسلامی و تولید فکری برای نظام اسلامی بر عهده روحانیت است.

وی با بیان اینکه عصر ما عصر علم و ایمان و اسلام ناب محمدی است، بیان داشت: حوزه های علمیه باید هر چه زمان به جلو می رود، پاسخگوتر و متناسب با تحولات بین‌المللی رشد کنند و امروز تحول به یک مطالبه عمومی از سوی حوزویان اعم ار مسؤولان، اساتید و بدنه طلاب حوزه های علمیه تبدیل شده است. /909/پ202/ع

ارسال نظرات