۲۵ تير ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۸۸۱۴

امام خمینی و هیأت های دینی مبارز

خبرگزاری رسا ـ کتاب امام خمینی(ره) و هیأت های دینی مبارز به کوشش محمد جواد مرادی نیا از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منتشر شد.
امام خميني و هيأت هاي ديني مبارز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب امام خمینی(ره) و هیأت های دینی مبارز، خاطرات نه تن از مبارزینی است که در آغاز دهه چهل و همزمان با شروع نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به این سیل عظیم پیوستند.

محمد علی اسدی، هاشم امانی، سعید امانی، اکبر حسینی صالحی، حبیب الله عسکر اولادی، فضل الله فرخ، محسن لبانی، سید محمود محتشمی پور و ابراهیم نظری در خاطرات خود از چگونگی شکل گرفتن تشکل اسلامی‌ ـ انقلابی به توصیه امام خمینی(ره) سخن می گویند.

در بخشی از خاطرات هاشم امانی در فصل دوم آمده است:«صندوق ها را به ساختمانی واقع در بالای مسجد بردند. نام آن ساختمان فرهنگستان بود. با انتقال صندوق هابه آن مکان دیگر از افراد عادی به عنوان ناظر مردمی کسی را به آنجا راه ندادند. پس از چند روز که آرا را می خواندند کم کم آراء دولتی ها بالاتر و آرای نمایندگان ملی و مردمی پایین تر رفت. آن ایام هژیر وزیر دربار بود و دخالت فوق العاده و تاثیر گذاری در این امور داشت. به طور کلی در جریان انتخابات همه چیز دست هژیر بود.»

کتاب امام خمینی(ره) و هیأت های دینی مبارز به کوشش محمد جواد مرادی نیا در 345 صفحه و با شمارگان3000 نسخه از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منتشر شده است./ ن601
ارسال نظرات