۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۸۸۷۹۰
معاون تهذیب حوزه های علمیه:

حوزویان و دانشگاهیان سردمدار جریان توسعه و ارتقا بصیرت در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توسعه بصیرت در جامعه، حوزویان و دانشگاهیان را سردمدار جریان توسعه بصیرت در جامعه نامید و خواستار ایفای نقش جدی آنان در این راستا شد.
حجت الاسلام حسين خاني معاون تهذيب حوزه علميه کشور
حجت الاسلام هادی حسین خانی معاون تهذیب حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار دانشجویان استان قم با حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری ابراز داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این دیدار صمیمی مطالب و دیدگاه های بسیار خوبی را ایراد فرمودند.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توسعه بصیرت در جامعه تصریح کرد: مساله بصیرت از جمله مسائلی است که مقام معظم رهبری از سال های ابتدایی زعامت خود روی آن تاکید داشته و دارند.

حجت الاسلام حسین خانی، با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به بصیرت در جامعه احساس می شود ادامه داد: اگر اهل بصیرت باشیم تلاش ها و اقدامات ما نیز به ثمر می نشیند، اما اگر اهل بصیرت نباشیم به هر میزان هم که تلاش و کوشش کنیم، تلاش ما بی فایده خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بی بصیرتی مشکل بزرگی است که دامان بسیاری را از صدر اسلام تاکنون گرفته است، در زمان امام علی(ع) خوارج و نهروان نیز مبتلا به همین مشکل بودند و به دلیل ضعف بصیرت زمانی که قرآن ها را روی نیزه دیدند فریب خوردند و قرآن مجسم را رها کردند.

حجت الاسلام حسین خانی تصریح کرد: در جریانات کشور ما نیز این مساله اتفاق افتاده است و در هر کجا که ما ضربه خوردیم ناشی از بی بصیرتی بوده است، حوادث سال گذشته نیز مؤیدی بر این نکته است.

وی با تاکید بر اینکه همه باید برای ارتقا و توسعه بصیرت در جامعه تلاش کنند، حوزویان و دانشگاهیان را سردمدار جریان توسعه بصیرت در جامعه نامید و ابراز داشت: با توجه به نقش بی بدیل حوزویان و دانشگاهیان و تاثیرگذاری زیادشان، آنها باید رسالت خود را در این عرصه مهم به خوبی ایفا کنند و قدم اول نیز در این راستا بصیرت داشتن خودشان است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نقشه دشمنان نظام اسلامی برای غبارافکنی در فضای کشور و تصریح ایشان مبنی بر اینکه امروز عمده ترین کار دشمن غبار افکنی در فضای سیاسی جامعه است تاکید کرد: جایگاه و مکانی که فتنه می تواند در آن رشد کند، فضای غبارآلود است.

حجت الاسلام حسین خانی بیان داشت: وقتی شرایط و فضا غبارآلود و نامشخص باشد امکان سوء استفاده نیز به مراتب بیشتر است و برای مقابله با این مساله باید آگاهی های عمومی را ارتقا داد. /924/ت302/ج
ارسال نظرات