۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۹۰۰۳۴
با سخنرانی آیت‌الله هاشمی شاهرودی؛

اندیشه‌های کلامی فلسفی شهید صدر در قم بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بررسی اندیشه‌های کلامی فلسفی شهید صدر به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه قم برگزار می‌شود.
شهيد صدر


حجت‌الاسلام محسن عمیق، مدیر امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه، پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری همایش اندیشه‌های کلامی فلسفی شهید صدر، به همت معاونت پژوهش و انجمن علمی کلام اسلام مجتمع آموزش عالی فقه، 20 آبان‌ماه خبر داد داد.

وی با بیان این‌که یکی از رسالت‌های اصلی حوزه، احیای گنجینه‌های فکری و علمی مکتب اهل بیت(ع) است، افزود: این همایش با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب و مباحث کلامی و فلسفی به بررسی اندیشه‌های کلامی و فلسفی شهید سیدمحمدباقر صدر می‌پردازد.

حجت‌الاسلام عمیق در ادامه ثابت و متغیر از دیدگاه شهید صدر، بازسازی تفسیری شهید صدر از مفهوم احتمال، فلسفه تعلیم و تربیت در دیدگاه شهید صدر، مباحث توحیدی در دیدگاه شهید صدر، منطقةالفراغ تشریعی در دیدگاه شهید صدر، مناهج کلامی و فلسفه سیاسی در دیدگاه شهید صدر و رابطه علم و دین از منظر شهید صدر را از محورهای اصلی این همایش برشمرد.

وی با بیان این‌که دبیرخانه این همایش از سال 87 تشکیل شد و فراخوان آن نیز همان تاریخ اعلام شد، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به همایش شهید صدر پس از سه بار تمدید، تا آخر مردادماه 89 اعلام شده بود.

مدیر امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه، اظهار داشت: 40 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که 28 مقاله پذیرفته، 5 مقاله برگزیده و 3 مقاله نیز قابل تشویق شد.

وی، خاطرنشان کرد: در این همایش آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی از اساتید درس خارج فقه حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی العالمیه سخنرانی خواهند کرد.

براساس این گزارش، تهیه ویژه‌نامه چگیده مقالات، برپایی نمایشگاه کتاب شهید صدر و نمایشگاه تصویری از گفته‌ها و ناگفته‌های شهید صدر از دیگر بخش‌های این همایش است.

گفتنی است، همایش اندیشه‌های کلامی فلسفی شهید صدر، پنج‌شنبه، بیستم آبان از ساعت 8:30 تا 12 در مسجد مدرسه مبارکه حجتیه به نشانی قم ـ چهارراه حجتیه ـ مجتمع آموزش عالی فقه برگزار خواهد شد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات