۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۹۱۳۰۲
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:

وهابیت بازوی استکبار در مبارزه با فرهنگ اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: یک اقلیت افراطی به نام وهابیت که اطلاعات درستی از اسلام ندارند سعی در ایجاد نفاق در بین مسلمانان دارند که علمای اسلام اعم از شیعه و سنی نباید اجازه میدان‌داری را به این فرقه انحرافی دهند.
وهابيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید محمدعلی موسوی، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی، امروز در مراسمی که به مناسبت گرامی‌داشت هفته ولایت برگزار شد، افزود: غدیر از منظر پیروان اهل بیت‌(ع) اساس دین اسلام و ثمره نبوت پیامبر اسلام‌(ص) است.

وی پیام واقعه بزرگ غدیر خم را تعیین صراط مستقیم و خطابه غدیر را زنده‌ترین سند ولایت مطلقه الهی دوازده امام‌(ع) اعلام کرد و گفت: استکبار جهانی امروز در‌صدد است تا استفاده از این مناسبت‌ها به هدف شوم خود که همان تفرقه بین مسلمانان است، برسد.

حجت‌ الاسلام موسوی با تأکید بر اهمیت وحدت و همدلی در جامعه اسلامی، اقدامات وهابیت در ایجاد تفرقه بین مسلمانان را محکوم و تصریح کرد: یک اقلیت افراطی به نام وهابیت که اطلاعات درستی از اسلام ندارند سعی در ایجاد نفاق در بین مسلمانان دارند که علمای اسلام اعم از شیعه و سنی نباید اجازه میدان‌داری را به این فرقه انحرافی دهند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان این‌که استکبار اصل و ریشه اسلام یعنی قرآن را نشانه رفته است، اظهار داشت: وهابیت به گونه‌ای در عربستان گسترش یافته است که در جریان توهین عده‌ای ناخرد به قرآن حتی اجازه کوچک‌‌ترین اعتراض و راهپیمایی را هم به شیعیان ندادند.

وی اضافه کرد: از کجا معلوم که وهابیت همدست یهود و استکبار برای توهین به مقدسات دین مبین اسلام و قرآن نبوده باشد.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه این مراسم با گرامی‌داشت هفته بسیج، فرهنگ بسیجی را عامل تدوام انقلاب اسلامی در ‌31 سال گذشته اعلام کرد و یادآور شد: جایگاه بسیج و سپاه از این سخن امام راحل که می فرماید‌«‌من تا آخر پشتیبان بسیج و سپاه خواهم بود و تضعیف آنان را حرام می‌دانم» مشهود است.

این مقام مسؤول با اعلام این‌که بسیج از صدر اسلام وجود داشته است، تصریح کرد: بسیج همان نهادی است در صدر اسلام وقتی کفار و منافقان حمله می‌کردند پیامبر گرامی اسلام فرمان تشکیل نیروی مردمی می دادند و مسلمانان به صورت داوطلبانه در مساجد گردهم می‌آمدند تا با تمام توان خود در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنند./936/پ202/س
ارسال نظرات