۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۹۲۵۵۶
امام جمعه مینوشهر:

بی‌بصیرتی در جامعه مهلک‌ترین سم برای مردم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مینوشهر، بی‌بصیرتی در جامعه را مهلک‌ترین سم برای مردم دانست و اظهار داشت: عدم وجود بصیرت در جامعه موجب گمراه شدن آحاد جامعه و گرایش آنان به سوی دشمنان می شود.
بصيرت بصيرت
حجت الاسلام محمد جواد عادلپور، امام جمعه مینوشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که فتنه انگیزی دشمنان خاندان پیامبر موجب بوجود آمدن حادثه عاشورا شد، اظهار داشت: حادثه عاشورا مولود فتنه بنی امیه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی مینوشهر، با بیان این که مطالعه کردن، عمل به رهنمود های علما و مراجع و توجه به بیانات مقام معظم رهبری از عوامل بصیرت افزایی در جامعه است، به معنای فتنه اشاره کرد و اذعان داشت: غبار آلود کردن فضای جامعه، غالب شدن شبهات در فضای فکری اجتماع و نشان دادن باطل در لباس حق، از معانی فتنه است.

حجت الاسلام عادلپور، با اشاره به علامت های ایجاد فتنه در جامعه، گفت: تردید در آحاد جامعه نسبت به نظام و انقلاب و گسترش شایعه در جامعه، از علامت های ایجاد فتنه در جامعه است.

امام جمعه مینوشهر، عدم وجود بصیرت در جامعه را همچون میکروبی خطرناک عنوان کرد و افزود: عدم وجود بصیرت در جامعه موجب گمراه شدن آحاد جامعه و گرایش آنان به سوی دشمنان می شود؛ از این رو بصیرت افزایی در جامعه بهترین عامل برای خنثی کردن توطئه هایی دشمنان است.

وی در پایان به شاخصه های عاشورایی بودن اشاره کرد و اظهار داشت: دارا بودن شور حسینی، بصیرت داشتن، زمان شناسی، جریان و فتنه شناسی و ایستادگی در برابر مستکبران، از شاخصه ای عاشورایی بودن در دوران عصر غیبت مهدی موعود(عج) است./945/ت303/ص
ارسال نظرات