۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۹۴۴۹۹
امام جمعه قم:

حماسه 9دی، پاسخ کوبنده و قاطع ملت به فتنه گران بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، حماسه نهم دی ماه 88 را نماد بصیرت و هوشیاری فوق العاده ملت دانست و حضور حماسی مردم در این روز را پاسخی کوبنده و قاطع به فتنه گران ارزیابی کرد.
حماسه 9دی، پاسخ کوبنده و قاطع ملت به فتنه گران بود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، حماسه آفرینی ملت ایران در نهم دی ماه 88 را نشانگر اوج بصیرت و آگاهی آنان دانست.

وی با بیان اینکه مردم در حماسه 9 دی با حضور باشکوه و پرشور خود جانانه از حریم ولایت فقیه، ارزش های دینی و آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کردند، گفت: حماسه 9 دی پاسخی قاطع و کوبنده از سوی ملت قهرمان ایران به فتنه گران بود.

خطیب جمعه قم، با تقبیح اقدامات و حرکات دشمن شاد کن فتنه گران تصریح کرد: در این حوادث برخی با توسل به شعارهای به ظاهر حق با عنوان دفاع از امام سخن گفتند اما در عمل نه تنها به این اصل پایبند نبودند بلکه حرف امام راحل را نیز زیرپا گذاشتند.

آیت الله حسینی بوشهری اقدامات و کارهای سران فتنه و فتنه گران را مخالف سیره و روش امام راحل دانست و با انتقاد شدید از آنان بیان داشت: مگر بنا نبود از امام دفاع کنید؛ امام(ره) قانون گرا بود و می فرمود شاخص قانون است، چرا شما از راه دیگری برای اعتراض خود استفاده کردید و این حوادث را به وجود آوردید؟

امام جمعه قم، شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» که در روز قدس توسط فتنه گران سرداده شد را یک شعار کاملا انحرافی و مخالف آرمان های امام و انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: فتنه گران با سر دادن این شعارها اصول انقلاب را زیر سوال برده و دشمنان را خوشحال کردند.

وی ادامه داد: فتنه گران در روز مبارزه با استکبار جهانی حتی به امام(ره) نیز توهین کردند و البته سکوت برخی از خواص نیز در این راستا جای تعجب و تاسف داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: فتنه گران وقاحت را به جایی رساندند که در روز عاشورای حسینی به امام حسین(ع)، انقلاب، امام(ره) و آرمان های والای نظام و مقدسات دینی و انقلابی توهین کردند.

امام جمعه قم تاکید کرد: با وقوع این هتاکی و جسارت بزرگ فضای غبارآلود فتنه شکسته شد و مردم به فاصله دو روز در یک حرکت خودجوش در 9 دی خروشان به صحنه آمدند و از اسلام و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی با بیان اینکه بصیرت مردم در 9 دی ظهور پیدا کرد، ابراز داشت: حماسه نهم دی ماه ملت ایران یک حرکت کاملا خودجوش بود و حماسه ای که مردم در این روز تاریخی آفریدند برای صحنه گردانان فتنه پرونده ای قطور تشکیل داد که در آن توهین به مقدسات، ناامید کردن ملت های مستضعف، امیدوار کردن دشمن، نام بردن سران استکبار از فتنه گران وجود دارد.

آیت الله حسینی بوشهری، در ادامه به تبیین پیام ها و درس های مهم حماسه نهم دی ماه پرداخت و خطاب به دشمنان نظام اسلامی گفت: اگر تصور جدایی بین ملت و نظام را دارید، بدانید که پیام 9 دی این است که انقلاب و نظام متعلق به مردم است و پیوندی ناگسستنی بین نظام و ملت وجود دارد و نگهبان آن نیز خود مردم هستند.

وی بصیرت و هوشیاری همیشگی ملت ایران را تحسین کرد و بیان داشت: ملت ایران دست دشمنان را خوانده اند و با حضور خود در صحنه همه توطئه ها و دسیسه های آنها را نقش برآب می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: آنچه تاکنون رمز پیروزی و عزت نظام اسلامی بوده است، شجاعت، غیرت دینی و حضور هوشمندانه مردم در صحنه بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها از سوی دولت، از همراهی مردم با این طرح قدردانی کرد و گفت: دشمنان منتظر بودند تا ببینند مردم چه حرکتی انجام می دهند، اما خوشبختانه مردم با بصیرت خود نقشه های دشمنان را خنثی کردند و مسؤولان نیز باید در رفع مشکلات جامعه و مردم تلاش کنند.

وی در ادامه بصیرت را رمز عبور از فتنه ها دانست و افزود: این فتنه نخستین فتنه نبوده و آخرین فتنه هم نخواهد بود و گاهی چهره ها و رنگ ها عوض می شود و همه باید در زمان فتنه هوشیار و بصیر باشیم.

خطیب جمعه قم در ادامه با اشاره به روایاتی پذیرش حق را از باطل دشوارتر دانست و ادامه داد: دنیاطلبان و زیاده خواهان در برابر حق تسلیم نمی شوند.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید مراقب باشیم تا به ما نگویند پرچم دار فتنه شده ایم، ابراز داشت: در عصر ما پیروی از ولایت فقیه، پیروی از راه امام علی(ع) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام تاریخی امام(ره) به گورباچف، این پیام را از جهات مختلف مهم ارزیابی و تصریح کرد: امام خمینی(ره) با نگاه حکیمانه ای که داشتند درباره فروپاشی شوروی هشدار دادند؛ این پیام، پیام دین بود و منحصر به شوروی نیست و هر نظامی که سر عناد با خداوند داشته باشد، سقوط آن قطعی است. /924/پ201/ص
ارسال نظرات