۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۹۵۹۹۸
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

امام خمینی با تشکیل حکومت اسلامی دیدگاه‌های نظری علما را جامه عمل پوشاند

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با اساتید دانشگاه و علمای هند گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب، نهضت‌های اسلامی تلاش می‌کردند جامعه و مردم را اسلامی کنند و به حکومت کاری نداشتند اما امام خمینی(ره) برای اولین بار این موضوع را مطرح کردند که جامعه اسلامی بدون حکومت اسلامی امکان پذیر نیست.
دكتر محمد باقر خرمشاد،


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدباقر خرمشاد با تأکید بر اینکه این تفکر پیش از این نیز در کتاب‌های برخی از علمای اسلامی آمده بود اما امام خمینی (ره) به آن واقعیت بخشید گفت: پیام انقلاب به همه نهضت‌های اسلامی ‌و مسلمانان مجاهد و متعهد این بود که اگر در جایی می‌شود حکومت اسلامی تشکیل داد، این کار را بکنید.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تحلیل دلایل‌ عقب افتادگی و آسیب‌هایی که جوامع اسلامی و جهان اسلام را در برگرفته بود، تشکیل حکومت‌های اسلامی را در راستای تقویت اسلام و جایگاه مسامانان توصیف کرد.

خرمشاد با تشریح دوران زمامداری شاه معدوم ایران و تلاش رژیم پهلوی برای دین زدایی و به محبس انداختن مبارزان و زدودن مظاهر اسلامی و همچنین حمایت کامل غرب و امریکا از وی و برخورداری از پنجمین ارتش قدرتمند جهان گفت: امام خمینی (ره) به ملت ایران آگاهی بخشید و با همین آگاهی شاه را باهمه قدرتی که داشت ساقط کرد و نهضت‌های اسلامی به این نتیجه رسیدند حالا که در ایران انقلاب شد پس در دیگر کشورها هم این امر میسور است.

خرمشاد با اشاره به رشادت‌های ملت ایران و هزینه‌ای که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در جنگ تحمیلی پرداخت کردند، گفت: ملت ایران با هزاران شهید اگرچه بهای سنگینی را پرداخت اما در عصری که فقط انقلاب مارکسیستی تنها نسخه انقلاب‌ها بود، توانست مدل حکومت اسلامی را در قرن بیستم به جهان معرفی کند .
مدل مردم ایران مدل مقاومت بود و برای پاسداشت آن نیز در این 30 سال بهای سنگینی پرداخت کرده است و همه اینها بخاطر سربلندی اسلام بوده است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به دستاوردهای مهم جوانان متعهد و توانمند ایرانی در انرژی هسته‌ای و دیگر علوم گفت: برخلاف سکولارها که معتقدند یا باید دیندار بود یا دانشمند، به برکت انقلاب و اسلام در ایران علم و تزکیه در کنار هم به تعالی یکدیگر کمک می‌کنند.

در پایان این دیدار استادان دانشگاه و علمای هند با تقدیر و تحسین دستاوردهای انقلاب اسلامی به بیان نظرات خود پرداختند./916/د102/ع


ارسال نظرات