۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۹۶۱۰۴
نماینده ولی فقیه در گیلان:

موج اسلام خواهی دنیای غرب را فلج کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، دوران کنونی را دوران رهایی اسلام از غربت توصیف کرد و گفت: موج اسلام خواهی سراسر دنیا را فراگرفته و غرب را فلج کرده است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، شب گذشته در دیدار با اعضای شورای آموزش و پرورش گیلان در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: علم در اسلام عاملی برای رسیدن به حقایق آفرینش و آنچه خداوند با قلم تکوین و
تشریع نوشته است، تعریف می شود.

امام جمعه رشت با بیان این که تبیلغ تضاد میان دین و علم باعث بی ارزش تلقی شدن علوم انسانی شد، خاطرنشان کرد: در اسلام، پیامبر(ص) و ائمه(ع) ضمن تبلیغ دین، به علم آموری برای فهم بهتر حقایق دین توصیه می شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تألیفات و تحقیقات دانشمندان مسلمان را منشأ حرکت علمی غرب دانست و گفت: علوم اسلامی جهان غرب را متحول کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، انقلاب اسلامی را موجب وارد شدن اسلام در دانشگاه ها و مدارس خواند و افزود: پس از انقلاب دین داری از ضد ارزش به ارزشی اصیل و انقلابی تبدیل شد.

وی به فعالیت گسترده رسانه های ماهواره ای و اینترنتی غربی اشاره کرد و گفت: رسانه های غربی عفت و اخلاق جامعه را نشانه رفته اند و با وجود تبلیغ گسترده و فنی غرب نمی تواند به مراسم سخنرانی و نماز جمعه ها برای تبلیغ دین اکتفا کرد.

امام جمعه رشت با سازنده خواندن برنامه های دینی تلویزیون در سال های اخیر و تالیف کتاب های برجسته دینی، یادآور شد: نخستین تلنگر و جرقه برای دین باور تربیت شدن نسل جوان جامعه را آموزش و پرورش می زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که در مکتب علوی و اسلامی دانش، با معرفت الله آغاز می شود، اعلام کرد: دانش منهای تعهد و دین فاجعه هیروشیما و ناکازاکی را پدید می آورد.

وی مدیران آموزش و پرورش را به هوشیاری در خصوص فعالیت فرقه های انحرافی فراخواند و گفت: فرقه های انحرافی و مکاتب ضاله برای دانش آموزان و نوجوانان برنامه ریزی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تأکید بر این که نباید اجازه داد به بهانه های واهی آزادی بیان و عقیده عقاید خرافه و مکاتب انحرافی در نسل جوان رواج پیدا کند، خاطرنشان کرد: بهره مندی از حقایق دین و ترویج درست اسلام راه تبلیغ فرقه های انحرافی را سد می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، دوران کنونی را دوران رهایی اسلام از غربت توصیف کرد و گفت: موج اسلام خواهی سراسر دنیا را فراگرفته است.

امام جمعه رشت ابراز امیداواری کرد: آموزش و پرورش بتواند جامعه ای برتر پدید بیاورد که دانش آموزان بتوانند در آینده نقش انقلابی خود را ایفا کنند.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم، ایوب نجف زاده، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز طی سخنانی گزارش از عملکرد حوزه آموزش استان ارائه کرد./950/پ202/الف
ارسال نظرات