۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۹۶۳۱۸
آیت الله شفیعی:

همراهی بصیرت با دانش در مراکز علمی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مهم‌ترین وظیفه معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها را همراه کردن دانش و علم با بصیرت و معرفت در این مراکز عنوان کرد.
آيت الله شفيعي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در دیدار رییس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان و جمعی از مسؤولان حوزه‌های مختلف معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز با وی، بر ضرورت انجام فعالیت‌های اساسی، اصولی، مبتکرانه وجدید در حوزه فرهنگ و اسلامی شدن دانشگاه‌ها به معنای واقعی مسلمان پرور بودن آنها تاکید کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تشکیل معاونت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها را نیازی عنوان کرد که از سال‌ها قبل توسط دلسوزان نظام تشخیص داده شده بود و خوشبختانه اکنون به ظهور رسید.

آیت الله شفیعی، دانش و علم و بینش و معرفت را دو مقوله دانست که باید در کنار هم قرار گیرند تا تعالی دانشگاه‌ها تضمین شود و در عین حال تصریح کرد: شخصیت‌های بزرگی در محور دانش و فضیلت بوده‌اند که از معنی خاص معارف بی‌بهره بودند و در مقابل آنها، افراد اهل بینش و معرفت هم داشته‌ایم که از دانش بی‌بهره بودند که هر دوگروه دارای نقص هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه و دانشگاه، در ادامه سخنان خود، معرفت بی‌علم را غیرنافع ولی علم و دانش بی‌معرفت را مضرّ دانست؛ اما همراهی این دو را موجب پیشبرد اهداف بشری عنوان کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: جریان امور باید به گونه‌ای باشد که در مقابل خون شهدا شرمنده نباشیم و احساس آرامش وجدان کنیم که هر چه توانسته‌ایم برای ادامه راه شهدا انجام داده‌ایم.

تقارن اربعین حسینی و دهه فجر نشان از عاشورایی بودن خاستگاه انقلاب اسلامی است

علیرضا مخبر دزفولی، معاون فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز و رییس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های خوزستان نیز در این نشست، با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و دهه مبارک فجر، تقارن این ایّام را نشانی بر عاشورایی بودن خاستگاه انقلاب اسلامی دانست و افزود: در ماه‌های آغازین خدمت در سنگر دانشگاه بر خود فرض دانستیم که از نظرات حضرتعالی به‌عنوان یک مجتهد و کارشناس خبره فرهنگی و یکی از ذخایر علمی و معنوی استان بهره‌مند شویم.

وی محوریت معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران در دانشگاه‌های منطقه 5 کشور و ابلاغ وزارت علوم وتحقیقات و فن‌آوری به این معاونت را به‌عنوان رییس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان خوزستان مسؤولیتی سنگین و در عین حال فرصتی طلایی برای دمیدن روح هماهنگی در کالبد فعالیت‌های فرهنگی و فاصله گرفتن از فعالیت‌ها و هزینه‌کردهای جزیره‌ای در حوزه فرهنگی عنوان کرد.

مخبر دزفولی اظهار امیدواری کرد: با این زمینه مثبت و حاکم کردن تفکر فرآیندی بر فعالیت‌های فرهنگی و توجه کاربردی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه دانشگاه و فرهنگ و داشتن چشم انداز و اهداف استراتژیک و برنامه‌های اجرایی هدفمند در کنار ارزیابی مداوم فعالیت‌ها با استفاده از نظرسنجی‌های مستمر وعلمی و ارائه راهکارهای اصلاحی برای جذب رضایت مخاطبان فرهیخته دانشگاهی که اولویت‌های کاری این معاونت هستند بتوان حرکتی مبارک و پرشتاب را در دانشگاه‌های استان خوزستان آغاز کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز وجود مدیریت و هیأت رییسه علاقه‌مند به فرهنگ و ولایتمدار را در رأس دانشگاه در کنار رییس دلسوز و اندیشمند نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، مجموعه‌ای مستعد برای ایجاد چنین حرکت مبارکی دانست./945/پ202/س
ارسال نظرات