۰۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۹۶۶۷۱
مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی:

احیای موقوفات نیازمند روشنگری روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: روحانیت بایستی عواقب دنیوی و اخروی موقوفه خواری را در منابر بیان کنند.
وقف
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین نوبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در همایش وقف و روحانیت شهرستان آذرشهر اظهار داشت: بیشتر موقوفات منطقه آذربایجان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) تعلق دارد که بیشتر آن ها مقید به زمان و مکان هستند.

وی خاطرنشان کرد: بایستی به نیات وافقان جهت داده شود، متأسفانه اغلب نذورات و وقف های موجود اختصاص به اطعام در روز خاص مانند عاشورای حسینی دارد که این امر موجب عدم رسیدگی به حال نیازمندان واقعی می شود.

حجت الاسلام نوبری با تأکید بر این که بایستی نیات واقفان با تحولات زندگی بشر، به روز شود، گفت: احیای موقوفات و به روز کردن مال الاجاره ها نیازمند همکاری روحانیت و دستگاه قضایی با سازمان اوقاف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این که دهه آخر صفر بهترین فرصت برای بازگویی ضرورت احیای موقوفات از سوی روحانیت است، تصریح کرد: روحانیت بایستی عواقب دنیوی و اخروی موقوفه خواری را در منابر بیان کنند.

وی خواستار اختصاص شعبه ای ویژه در دادگستری استان برای رسیدگی سریع به پرونده های وقفی شد و ادامه داد: عده ای به علت عدم آگاهی از مسائل فقهی و عده ای دیگر مغرضانه و با نیت تصرف و فروش موقوفات اقدام به موقوفه خواری می کنند که بایستی همگان به مقابله با این پدیده برپردازند.

حجت الاسلام نوبری همچنین با اشاره به احیای برخی موقوفات در مناطق مختلف استان، خاطرنشان کرد: اخیرا فردی زمین های وقفی مجموعه ربع رشیدی تبریز را با کلاه برداری و جعل سند به فروش رسانده بود که با پیگیری های سازمان اوقاف و دستگاه قضایی، دستگیر و زندانی شد./935/پ202/س
ارسال نظرات