۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۹۷۷۵۱
خطیب جمعه احساء‌عربستان:

قیام مردم مصر برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه احساء‌عربستان با اشاره به هراس شدید اسرائیل از روی کارآمدن حکومتی اسلامی در مصر تاکید کرد که قیام مردم این کشور برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است.
سيد عبدالله موسوي خطيب جمعه احساء‌عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عبدالله موسوی خطیب جمعه احساء عربستان، در جمع کثیری از شیعیان این شهر، با اشاره به فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: نظام حاکم بر ایران برای اینکه امام خمینی(ره) را از تحولات کشور دور سازد ایشان را به کشوری دیگر تبعید کرد ولی امام راحل در خارج نیز از مبارزه دست برنداشت و سخنرانی های ایشان توسط کاست بین مردم پخش می شد.

وی افزود: ملت ایران به دنبال تخریب و آشوب نبودند ولی شاه با فرستادن مزدورانش سعی می کرد تا این اعتراضات را تخریب کارانه جلوه دهد لیکن امام خمینی(ره) به این امر توجه داشت و مردم را نسبت به آشوب و تنش برحذر می داشت به گونه ای که هنگامی که نیروهای نظامی به مردم آتش می گشودند شاهد اهدای گل از طرف مردم می شدند.

حجت الاسلام موسوی به بررسی زندگی متواضعانه امام خمینی(ره) پرداخت و تصریح کرد: امام راحل که توانسته بود حکومتی را با کمک مردم سرنگون کند به عنوان حاکم ایران حاضر به سکونت در کاخ و قصرهای مجلل نشد و در منزلی سکنی گزید که از خشت و گل ساخته شده بود و پس از آن نیز هیچ تغییری در رفتارشان ایجاد نشد، ایشان همواره در میان مردم حضور داشت و مردم نیز به رهبر خود به عنوان پادشاه نمی نگریستند بلکه امام را یار و رهبر خود می دانستند.

خطیب جمعه احساء انقلاب اسلامی ایران را انقلاب مستضعفان توصیف کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به مستضعفان و محرومان اختصاص داشت، زیرا هم کسانی که به خیابان ها ریخته و جان خود را در راه انقلاب تقدیم کردند و هم امام خمینی(ره) که رهبری این انقلاب عظیم را به عهده داشت از قشر مظلوم و مستضعف جامعه بودند.

وی قیام های مردمی در برخی کشورهای عربی را الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: در حالی که بیش از 23 سال از ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) گذشته است، اما اندیشه و بیداری که این رهبر بزرگ در دل ها بوجود آورد همچنان ادامه دارد و اگر قیام مردمی در تونس و مصر را به دقت بررسی کنیم خواهیم دید که معترضان از همان شیوه هایی استفاده می کنند که ملت ایران و امام راحل از آن ها در انقلاب اسلامی استفاده کردند و برگرفته از این انقلاب بزرگ است.

سید عبدالله موسوی انقلاب اسلامی را عامل هراس اسرائیل عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اسرائیل تا حدی از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران هراس دارد که از پیروزی قیام مردم مصر و روی کارآمدن حکومتی دینی همانند نظام جمهوری اسلامی ایران به شدت واهمه دارند و این امر را به روشنی می توان در اظهارات مسوولان این رژیم فهمید./980/گ
ارسال نظرات